Chilli

Det finns en person, en hon, som jag sällan pratar om här i bloggen. Det är en ganska liten hon, en ganska hårig sådan, en ganska nyfiken och glad personlighet. Någon som alltid finns där. Kanske inte i vått och torrt, för hon tycker inte om att gå ut när det regnar. Chilli con carne heter min hund. Min hund. Och syrrans hund. Så länge jag ville kunna säga att "Jag har en hund" när jag var liten. Jag till och med skrev en dikt om det när jag var nio år, och läste upp inför hela min klass, lärare och alla föräldrar! Jag minns raderna "Jag vill ha en hund, en liten gosig hund. En som man kan kela med.." Eller något sådant. Midsommaraftonsnatten 2003, när jag var tolv, kom lilla Chilli till världen och 9 veckor därefter kunde vi ta emot henne i vårt hem i Halmstad.

Chilli är en Lagotto Romagnolo, köpt på Mathoaka's kennel i Tvååker (utanför Varberg), en tik, född 2003, brunskimmel och 45 cm högt. Hon är på så vis överväxt. Hon är en riktig höjdare på agility och var tänkt som agility-hund, men i slutändan hade inte jag tiden och orken med det. Men hon älskar att hoppa på bänkar. Även om vi inte har tävlat agility med henne har hon faktiskt vunnit en del priser på hundutställningar. Etta har hon inte blivit men när hon var ett halvår gammal och vi var på vår första hundutställning blev hon tvåa och fick ett HP (hederspris). Hederspris ges bara till en hund i ringen, därför är det väldigt speciellt att få ett!


Jag skulle inte kunna vara utan min hund. Jag skulle sakna henne bredvid mig i sängen om nätterna, knuffandes och liggandes på rygg för att få bli kelad, alldeles för mycket. Och visst är det skönt att ha en glad liten filur vid ens sida som, åtminstone nästan alltid, får en på bra humör!
Har du hund? ♥
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Anonym

Söt :) Och förstår det är trevligt att alltid ha någon i närheten som vill ha dig glad.

2010-09-03 @ 21:11:04
Tyckt av: Tove

Det var då jag som tyckte hunden var söt :)

Men min dator rensade mitt namn :P

2010-09-03 @ 21:11:57
URL: http://www.themptander.se
Tyckt av: Karina

Ja men det är ju sant! Hon har förlorat all trovärdighet för mig, det är ju bara att titta på;

http://flimmr.passagen.se/movie/mona_fifflar.action



Visst, den kanske är 3 år gammal, men det har ju ändå hänt. Så varför skulle jag tro att hon inte fifflar vidare i framtiden? :) Jag håller med, hade gärna sett sossarna med nån annan i ledningen. ^^

2010-09-03 @ 21:50:30
URL: http://datorflickan.blogg.se/
Tyckt av: Karina

Söt hund förresten! :D

2010-09-03 @ 21:50:48
URL: http://datorflickan.blogg.se/
Tyckt av: Amanda - Annasdotter

naw, gud va fint skrivet :)

2010-09-05 @ 12:14:55
URL: http://annasdotter.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0