Om mig

Ibland känns det som om jag har gjort tusen saker, ibland känns det som om jag inte har åstadkommit något alls.
Fast det har jag.


Om vi ska börja på noll är jag ursprungligen från Halmstad, men numera bor jag i Stockholm. Där emellan har jag bott i Stor-Göteborgsområdet och det var där jag gick gymnasiet. Jag föddes med en passion för djur och framför allt hästar, jag har alltid kämpat för människans friheter att få vara sig själv och att få yttra och tänka sig precis som man vill, men framför allt har jag alltid haft ett stort intresse för att skriva och berätta, där av att läsa media på gymnasiet var väldigt naturligt för mig. Fast när jag sökte ville jag bli regissör, och jag fick höra att kvinnliga regissörer har en framtid i Paris.


Men jag köpte en kamera. En stillbildskamera. En systemkamera. Det var 2008 och alldeles snart fick jag användning av kameran inom bloggen Musicstream. Det började med recensioner, intervjuer och blogglekar och slutade med fotopass till Håkan Hellström och Kulturkalaset. Efter det var jag fast. Jag har en särskild kärlek till musik, musikhistoria och därav gamla fotografier från 50- så väl som 70-talet, när musiken jag idag lyssnar på faktiskt kom till verk. Att med min kärlek fotografera konserter kunde bara ge ett resultat - en stor adrenalinkick. Jag älskar det.


Efter Musicstream fixade jag in mig själv på Göteborgsposten som fotograf i fem veckor. Det är den absolut roligaste jag har gjort i hela mitt liv. Några månader senare tillfogade jag mig själv två veckor till - som skrivande journalist. Och sen den tiden har jag gjort en hel del annat, och idag studerar jag på journalisthögskolan, är bildredaktör och fotograf för Festivalphoto samt frilansar för The Studio här i Stockholm.


Jag har en dröm, en långsiktig dröm, om att någon dag jobba i New York. Antingen för Rolling Stones Magazine eller New York Times.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Felicia

Först och främst måste jag säga att jag gillar din blogg riktigt mycket!



Tänkte fråga hur du fick foto-pass till din första konsert? Jag har nämligen precis börjat foto-linje på gymnasiet och vill grymt gärna fota konserter någon gång... :)

2010-09-23 @ 17:57:08
URL: http://waynoway.blogg.se/
Tyckt av: Temesgen

Fan vilken ambitiös tjej ! Talang har du mer !=)

2010-10-22 @ 00:09:41
URL: http://temeesgen.blogg.se/
Tyckt av: MiqeMorbid

Jaha.. Här surfar jag på sökkriterierna "ISO", "konsertfoto" och "bländare" för att få litet koll på vad andra använder för inställningar. Så hittar jag din blogg. Extra kul eftersom vag vill fota för "Festivalphoto", och hoppas på att kunna göra det länger fram. Fotar just nu för SwedenMetal.



2011-03-30 @ 16:30:02
URL: http://rockandgraph.wordpress.com/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0