Gbg-resan

And I'm back. I stockholm. Jag vet att jag ännu en gång varit usel på att blogga men det har inte riktigt funnits tid till det. Kortfattat har mitt Göteborgs-besök sett ut så här:


Torsdag
mitt tåg mot Göteborg var två timmar sent.
Jag har aldrig haft problem med SJ förut. och nu hatar jag dem.
Men i alla fall, jag kom ju ändå fram till Göteborg. Och jag gjorde inte så mycket
mer än att fixa lite mat med Rebecka och rida en lektion på GFRK.

Fredag
Jag åkte in till Göteborg för att besöka Göteborgsposten. Det gick inte så bra för
av någon anledning var det inte någon på bildredaktionen och därför kunde ingen komma
och öppna för mig. Det kändes lite surt men istället gick jag till "CD-Centralen" och hängde ett tag.
Det slutade med att jag hade fem nya vinyler och en ny vän på facebook.
Senare kom min sötaste sötnos Tobbe. Och när han köp shoppade han lite,
och därefter åkte vi hem till Rebecka och åt tacos. Därefter var det dags för
Sum 41. Jag ska skriva ett helt inlägg om det senare -med bilder.

Lördag
Efter att ha sovit ut någorlunda länge tog jag, Tobbe och Rebecka bilen
till IKEA vilket resulterade i lunch och shopping. Vad jag shoppade får ni se senare!
På kvällen åkte jag och Tobbe till Göteborg och träffade Sanna och Markus.
Bortsett från att Tobbe fick vara nykter drack jag några cider och vi åt på NFC.

Söndag
Igår bestämde jag och Tobbe hos för att vi skulle åka hem till Skövde.
Tanken var att jag skulle åka redan igår hem till Stockholm men ta tåget från Skövde,
men alla tågen var uppbokade eller svindyra. Så istället hade vi det trevligt
och händelserikt
i Skövde.
Först lämnade vi all vår packning hemma hos Tobbe.  Vi fick vada i snö och det tog bortåt
en halvtimma att få in allt.. Efter att ha landat lite hemma, kollat lite tv, bestämde vi oss för att
åka och hälsa på Tobbes kollega. Vilket resulterade i att vi hade några barn att ta hand om (jättesöta!).
Och efter det besöket åkte vi och handlade och letade upp en pizzeria vilket resulterade i middag för
nästan 300 kr.. Det jobbiga var att på hemvägen var det inte lika bra skottat som när vi hade kört
in till Skövde. Vi körde fast och var tvungen att skotta oss loss - vilket självklart tog ett tag.
Och allt skottande resulterade i att Tobbe nästan förfrös sina fötter och hans hosta blev värre,
vilket också så småningom resulterade ett besök på sjukhuset i natt.

ja, det var mycket snö när vi kom till Skövde...

mums!


Och idag vaknade jag vid åtta och tog tåget mot Stockholm runt 10:00.
Jag var i Sthlm 12:20 och betalade en taxi för att komma hem så fort som möjligt. Sedan
var det bara att skynda sig till skolan...
Och ja, jag har haft en stressig dag..
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: andreas

bild 1: dör vad snygg. är det med någon iphone-app elelr analog på riktigt?

2010-12-18 @ 02:07:31
URL: http://popluggen.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0