min (akuta) dag

Jag är centralstationen. Jag har nyss sagt hej då till Ottilia och jag står nu på övervåningen och ska till SJ och se över om jag ska byta min tågbiljett till två. Det hugger och sticker snabbt till i bröstet, men jag ignorerar det och tar en kölapp. Det gör det ytterliggare en gång till. Ignorerar. Det är min tur att komma fram till kassan och få hjälp. Får hjälp, får reda på att det kostar mig 800 spänn mer att först åka till Skövde och sedan till Göteborg, så jag väljer att gå därifrån. Det hugger till igen. Jag ringer Tobbe för att säga om biljetterna och att jag oroar mig för att det hugger i bröstet. Han hinner inte prata så jag ringer mamma, och hon tycker jag ska åka till vårdcentralen. Så jag ber henne ringa dem för en tid och jag tar mig ner mot tunnelbanan - och åker inte till skolan för den tre timmarslånga föreläsningen - utan åker hem till mamma. Vårdcentralen kunde inte ta emot mg, särskilt inte för bröstsmärtor eftersom det har med hjärtat att göra. Så dem rekommenderar ambulans eller taxi till akuten. Vi väljer att ta taxi till akuten. Väl framme får jag vänta i ca 20 minuter att komma in för att ta blodtryck, blodprov (vilket jag hatar) och EKG. Det gör ont i hela mig att tänka på det för jag hatar undersökningar. Efter alla prover fick jag vänta i ca 1,5 h på att komma vidare. Men där fick jag vänta ytterliggare 1, nästan 1,5 h för att ens få träffa läkaren. Och läkaren säger att det inte är någon fara. Precis efter besöket gör det ont igen, och det gör fortfarande ont. Tydligen ser alla mina prover bra ut, men hela kroppen känns konstig.

Det var inte alls meningen att min dag skulle se ut så. Jag känner mig ledsen men jag känner mig också ändå svag i kroppen fastän jag är helt frisk.


Med tanke på att jag har en stressig livsstil och har haft bröstsmärtor förut, när jag var yngre, valde jag att kolla upp det. Självklart är jag glad över att vara frisk men det är verkligen kusligt med de här väldigt snabba rycken som bara griper tag i en och får en att inte vilja röra sig, och heller inte andas. Jag hatar det. Om det hade varit något hade jag åtminstone kunnat få medicin för det..


bloglovin
Shout it!
Tyckt av: amanda ~ annasdotter

ÅÅ det var inte igår man var inne här minsann :D hihii

2010-11-23 @ 19:27:00
URL: http://annasdotter.blogg.se/
Tyckt av: moa

Åh, jag är med om precis samma sak! Jag har bröstsmärtor dagligen. Jag är lite av en hypokondriker och tror att jag inte ska vakna nästa dag sen. Men, det nyper som till.. Det känns i hjärtat! Eller, ärsch. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det lät likt det du just beskrev! Har inte kollat upp det, eftersom alla säger att det är bara stress och sådant, men. Man vet ju aldrig.

2010-11-23 @ 20:06:10
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Tyckt av: Alex

Malin, jag kunde inte ta emot den bilden på dig :) Kan du skicka en ny? Kan i använda oss av headern på sidan när vi skriver om dig?

2010-11-23 @ 22:20:57
URL: http://followuf.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0