Vanor och ovanor

Jag funderar på om jag har mer ovanor än vanor, därav att jag kommer rada upp dem här nedan. Men jag kan faktiskt inte värdera dem, alltså ligger dem inte i en särskilt ordning. (låt oss ta ovanorna först så att det låter bättre när vanorna kommer)
Ovanor
- Jag dricker alldeles för mycket läsk och äter alldeles för mycket chips och godis.
- Jag borstar tänderna alldeles för sällan.
- Jag tycker att det är jättejobbigt när folk blir arga för småsaker på mig, när jag själv kan bli arg på andra för exakt samma saker.
- Jag kan bli beroende av att klippa mina naglar så jag inte har några kvar.
- Duschar minst en gång om dagen.
- Jag litar oftast lite för mycket på folk (på ett dåligt sätt).
- Kan vara för snäll.
- Är ibland lite för snål.
- Det tar evigheter innan jag lämnar tillbaka något jag lånat.
- Dömer folk ibland utifrån musiksmak (men vad folk lyssnar på säger väldigt mycket om människor)
- Får ångest när jag inte lyssnar på mig själv.
- Vill ofta var ett psykologiskt stöd fastän jag har mycket själv att tänka på.
Vanor
- Försöker att motverka att ha alldeles för mycket fördomsfulla tankar om folk innan jag känner dem.
- Handlar ekologiskt eller fair trade när jag tycker att jag kan det!
- Bli glad över mina egna framgångar
- Tar inte sida innan jag vet tillräckligt mycket om något.
- Har lätt för att hitta saker.
- Tar hellre ett seriöst än oseriöst perspektiv på seriösa ämnen, så som politik och religion.
- Är kritisk och analytisk om ALLT. = Försöker se två sidor av saken
- Tar alltid djurens sida!
- Alla har en chans tills den har slösats bort. (Ovana: ibland ger jag för många chanser)
Kommer nog inte på så många till. Antagligen har jag jättemycket mer. Eller jo, det är klart jag har. Vad har ni för ovanor?
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0