Mcdonalds (27)

Just nu är jag inte lika trött längre. Pigga tisdagsnätter kan man väl säga att jag har. Inte så konstigt om man äter chips och cola bara för att bli pigg. Har nog stor brist på salt eller något, för det behöver jag jämt. Just nu är jag lite uppjagad. Jag vet inte varför. Eller jo. Jag insåg att jag kan söka jobb på reklambyråer runt Stockholm, både för att jobba i sommar men även om jag kommer in på medie- och kommunikationsvetenskapen kan jag fortsätta jobba inom det. Jag har ju idag skrivit upp mig på 27 McDonaldsrestauranger runt om hela Stockholm. Nej, de har inte 27 McDonaldsrestauranger i Stockholm - de har fler. Så jag håller tummarna på jobb för juli och augusti och kanske efter det med, men jag håller tummarna lite extra hårt gällande jobb på reklambyråer. Så nu har jag skickat iväg ett mejl som skulle varit kort men som blev lite långt, och får hoppas på att dem svarar och tycker att jo, men skicka över ditt cv så ser vi om du är så där intressant som du låter!
Jag längtar till att Tobbe ska komma hem från fält, hoppades verkligen på att han skulle göra idag men jag slår vad om att han säkert håller vakten nu och är vaken medan alla andra ligger och sover. Stackarn! Jag tycker inte att han ska åka till Halmstad heller. Jag tycker att han ska åka direkt hit. Jag tycker att han ska överraska mig, och jag tycker att han ska laga mat. Hmm.. vi får se helt enkelt vart allt laddar. Det är i alla fall jobbigt att inte prata för vi pratade för en vecka sedan men det känns som om det var minst två. Jag har massa förslag till honom när han kommer hem med, som kan innebära lite ändringar med Stockholm. Eller inför Stockholm.. Eller livet.. Eller vad jag nu menar.
I ena stunden är jag trött o andra pigg. Kroppen kan inte bestämma sig. Jag har inte kunnat plugga idag så imorgon måste jag köra hårt. dock har jag ju gjort viktiga saker, som att försöka se till att få jobb. Så det kanske inte är så dåligt ändå.  Jag funderar på att sätta mig ner och läsa lite politik nu. Låter inte så kul, men jag kan kasta mig över från höger till vänster och från vänster till höger om jag vill. Just nu är det höger, men jag kan också börja tycka synd om alla och sätta mig på vänster. Jag har alltid velat skriva en samhälls/politikblogg. Det har inte gått så bra fastän det har kommit några sådana inlägg under åren, men problemet är att det kräver så oerhört mycket energi från en. Det är som att skriva ett skolarbete. Och jag är jättenoga med att argumentera och veta vad det är jag pratar om. Så det kanske kommer ett sådant inlägg imorgon, när jag orkar!
Har förresten säkrat två mvg nu verkar det som. I svenska c och historia a. Great. Och jag kan inte ens berätta det för min pojkvän. för han är borta. hatar försvaret.
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0