Semester

Min syster tycker att jag borde åka på semester. Det tycker jag med. Speciellt nu när jag är så stressad + att det var två år sen jag lämnade landet över huvudet taget. Jag har tankar om att åka till London i sommar, eller det är snarare en stark vilja, men jag kan ju inte åka själv. Jag och Tobbe har sagt länge att vi vill resa ihop men han är mer inne på London till vintern. Så vi har diskuterat att åka till Köpenhamn. Om det var igår, eller i förrgår, som jag kollade upp biljettpriser till båda destinationerna. Till Köpenhamn var det med tåg och till London med flyg. I alla fall, jag insåg att det var mycket billigare att åka till London. Så nu, när jag inte ens kan prata med Tobbe, sitter jag och är så där småtjurig över att han ändå inte kommer vilja ta London eller någon annan destiantion i sommar. Och nu sitter jag här och kollar på kryssningar eller över huvud taget turer med Silja Line (som för övrigt har jättegod mat!). Jag känner mig lite knäpp som är sur i onödan för han kanske säger "ja men det är klart vi tar London" eller "ja men det är klart vi åker till Glasgow" eller Milano, eller Frankfurt... Men det känns ändå som om han bara vill sitta på tåget. O jag hatar tåget. O nu är jag så där tjurig igen.
Men visst, jag älskar Köpenhamn. Det är en av världens finaste städer. Men jag vill ut. Jag vill inte kunna prata svenska. Jag vill ut ut ut ut ut ut ut!
Nu är jag barnslig.
ännu mer barnslig var jag som såg Sunes sommar och cyniskt nog insåg jag att det inte alls är en kul film. Eller jo, den är rolig på sina ställen men jag hade minnet av att den var roligare. Den handlar ju typ inte om något. Så nu är jag lite besviken.
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0