Bloggar jag brukar läsa

Som bloggare läser man självklart bloggar. Åtminstone ibland. Jag följer faktiskt nästan ingens blogg, förutom typ två. Dock får det bli ändring på det. Jag tycker att, efter att jag listat dem jag följer och dem jag brukar gå in och läsa lite då och då, att alla kommenterar det här inlägget om ni vill att jag ska läsa just ERAN blogg. Inte för att ni kommer gör adet. Men jag har i alla fall runt 8 st läsare per dag, minst, sen ett antal sidvisningar, så jag menar, vafan ni läser ju! Så ni måste ju vilja att jag ska läsa era.
Det finns två bloggare jag i huvudsak följer, och det är Blondinbella och Emelie Ohlsson.
När Blondinbella blev känd och kom fram i media tänkte jag mest "vad fan är det som är så speciellt med henne?" och "vem tror hon att hon är? Hon är en jävla fjortis". Det där sistnämnda var ett uttalande byggt på hennes videobloggar hon gjorde för flera år sedan och som jag och mina kompisar skrattade åt. Men idag är det verkligen tvärtom. När någon yttrar sig så om henne idag faller dem lite i ögonen för mig. För idag erkänner jag Isabella som en jättebra och stor förebild för unga, främst för unga tjejer men hennes ord kan även unga killar ta till sig av. Att trots att man exempelvis är skiljsmässobarn så har man inte ett förbestämt öde utan man kan tjäna sina egna pengar, o man kan tjäna gott om det och allting handlar om att tro på sig själv. O att tro på sig själv behöver man inte bara i arbetslivet utan även i skolbänken faktiskt. Hon ger mycket inspiration med sin drivkraft som såklart svenska folket kan störa sig på.
Emelie Ohlsson är en mycket duktig fotograf som jag nästan inte minns hur jag kom i kontakt med. Jag tror det var genom nätet; klicka klicka klicka-metoden o så hamnar man bara där ni vet. Jag upptäckte fort hennes sätt att arbeta med ljus och kollar då och då in på hennes blogg. Jag följer den inte dagligen, men går in några gånger i veckan. Genom hennes blogg har "lärt känna" henne och förstått att hon måste vara väldigt lätt att arbeta med och en mycket go och jordnära tjej. Därav att jag introducerade henne för min mamma och därav att hon eventuellt fotar min student nästa vecka!
Kompisar

Jag läser inte så många fler storbloggare än de jag nämnde ovan. Visst kollar man in på Kenza, för jag tycker om hennes kläder, o visst kollar man in på Kissie en gång i månaden (MAX) för att få hata någon lite tillfälligt. O visst har man kollat in Paow, men jag fastnar liksom inte för dem. Så nedan ska jag lista kompisars och andras bloggar jag följer då och då, lite småbloggare så där.
Petra
http://petralouise.blogg.se
...få bloggar jag kan utantill. Petra är så rolig, söt o på något sätt cool fastän hon är pryd, haha. Hon kan alltid bjuda på sig själv, bland anant genom dubbelhake-bilder på bloggen. Fast hennes blogg följer jag nästan bara för att det är hon!
Emelie
http://emlld.blogspot.com
.. bloggen man INTE kan komma ihåg utantill. Jag vet inte, jag är inte duktig på att hålla koll på siffror och random bokstäver och så. Emelies blogg är svart, med färggrann text. Det tycker jag inte om. Den ser så instängd ut o jag vill bara att den ska få vara fri!!! Men jag tycker om att läsa den ändå!
Patricia
http://gartzell.blogspot.com
.. Patricia, flickan i andra klassen, ett b-barn som jag inte umgås med. Hennes blogg är ändå gullig ibland. Så därför händer det att jag läser den
Johanna

www.alabam.blogg.se

... Johanna o jag gick på Tall på Sofiebergsskolan ihop (lågstadiet). Hon har alltid varit en påhittig och fantasifull tjej, därav väldigt roligt att ha kontakt med henne. Dessutom kul att även hon läser media för någon som var så kreativ som barn måste vara oerhört kreativ i media. Jag läser inte hennes blogg så ofta, kollar dock in lite då och då.

Syrran
http://emoz.devote.se
Som de flesta vet har jag en syrra som bor i Australien sen två år tillbaka. Hon bloggade ett tag, o då läste jag hennes blogg. Nu så uppdaterar hon inte så ofta dock, därav att jag nästan hade glömt bort att den existerade. Men nu vet ni ju!

Amanda
http://primms.blogg.se
...jag lärde känna Amanda via vår modell för en dag på LBS som vi hade med Fashionate. En snygg blogg som jag tycker om att följa då Amanda gör sig bra på bild o verkar ha ett roligt liv (vilket jag inte har, hehe).


Oj, det var fler bloggar än vad jag tänkte på. Det är nog inte ens alla. O jag snubblar över två till ibland:

Luffi.se
D. Winterqvist gick på samma skola som mig och i samma klass som min syster i typ... sju år eller något. Han har orsakat ett av mina ärr på min högra hand, vilket han säkert inte minns.
Jag gillar hans blogg pga att hans bilder alltid ser fräsha ut (hatar bloggare med fula bilder, faktiskt, haha) och han kan ta upp allt från en liten fika till lite mer samhällsdiskussioner vilket jag saknar hos många bloggare. Ingen bryr sig liksom o jag blir lättnad när folk visar att dem bryr sig.

Ana Gina
http://anagina.blogg.se/
Jag tror jag har hittat Sveriges ROLIGASTE blogg. Alla vet att jag är seriös, att jag gärna engagerar mig i samhällsfrågor o har torr humor. Hade jag haft humor hade jag ju kunnat använda mig av mina kunskaper, men nää jag har ju inte humorn. Men det har Ana Gina! Jag brukar lyssna o se på hennes videbloggar, o det räcker med att lyssna för att börja skratta. De är asroliga! Måste ses! o tänk då att jag SÄLLAN skämtar om samhället o så men även jag chillar när jag hör detta. haha.

Hm.
Tycker att ALLA ska kommentera om de vill att jag ska läsa deras blogg, eller skriva om den, eller läsa den desto mer o skriva desto mer.. eller ja ni fattar.


bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0