11-årig fashionista...

Av en ren slump hamnade jag på Viktor Barth-Krons blogg och föll över ett inlägg om det här klippet. Många som kommenterade hans inlägg var chockade, och jag är likaså. Chloé Schuterman är en elvaåring som har växt upp i modebranschen, använder sig av alla modebegrepp och får väskor för över 10 000 kronor, kort och gott. Det är egentligen inget större fel på det. Till att börja med ska jag säga att jag inte är avundsjuk över att hon har det så. Det som skrämmer mig är hur en så liten tjej kan kännas så tagen av en bransch på ett så sorgligt sätt. Visst finns det många barnstjärnor i underhållningsbranschen, så som Michael Jackson, som lärde sig mycket eftersom de växte upp med det. Och visst är underhållningsbranschen ytlig, men modebranschen är stegen ytligare. Och det skrämmer mig att ett litet barn vet så mycket om olika designers kollektioner, så många begrepp och pratar på det sättet hon gör, för antagligen har hon ett likadant tankesätt. Och ska man bry sig så mycket om kläder och ytligheter, om var man äter och vad man klär sig i, när man är elva år?
Vad tycker ni?
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0