Gamla bilder

Jag mår inte så bra ikväll.. Jag har ganska lätt för att bli orolig och paranoid och när jag blir det har jag svårt att koppla bort annat och fokusera om. Det förstör hela mitt humör. Men det är bättre nu än förr. Förut var det riktigt jobbigt och jag har tvingat mig själv till att göra vissa andra saker, fastän jag inte vill. Jag kan nog knappt kalla mig paranoid idag. Jag har bara en jobbig orolig känsla i hela kroppen som får mig helt... förstörd. typ. Psykologiskt sett beror det nog på att jag inte vill bli lämnad, och det var något som utvecklades när jag hade en självmordsbenängen pojkvän när jag var yngre - det är en annan historia dock. Men det är i alla fall lite bättre numera, men jag mår ändå inte riktigt bra.


När jag mår så här brukar jag tvinga mig själv till något som får tiden att gå. Bland annat kolla igenom gamla bilder. När jag gick på gymnasiet, innan jag läste fotografisk inriktning (dvs första året), fotograferade jag min syster i skolans fotostudio. Självklart var det inga problem att få låna studion, men inte berättade någon hur blixtrarna funkade och så... vilket slutade med att blixtrarna fick synka med kameran via kamerans egna ingbyggda blixt.. vilket jag inte alls vill rekommendera. Det blev väldigt dåliga bilder. Ljussättningen var faktiskt helt okej, men det blev konstigt ljus och konstiga färger. Bilderna blev med andra ord ganska kassa. Så nu har jag försökt redigera dem lite, nu när jag kanske kan lite mer. Ljuset är väldigt platt, och jag har inte orkat tuscha något - särskilt inte i bakgrunden..


Nu ska jag nog se big bang theory och sova eftersom jag ska upp tidigt imorgon för att jobba..



bloglovin
Shout it!
Tyckt av: fotograf ottilia lindell

Den fanns på Roberts i Halmstad. Blev överlycklig när jag såg den!



Nej, den var typ seg, eller alltså kolan var seg. Den var väl helt okej. Men den i Stockholm var faktiskt SÅ mycket bättre. :D

2010-12-26 @ 18:17:37
URL: http://lindellottilia.se
Tyckt av: jennifer - photography

Hej! Nu är julen och all stress "nästan" över ;)

allt bra med dig?

2010-12-27 @ 15:15:21
URL: http://jenniifer.webblogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0