2010 i bild

I slutet av 2010 har jag inte varit duktig på att blogga. I mitt liv måste jag prioritera olika saker hela tiden. Jag kan inte lova att vara bättre under 2011, men jag hoppas det. Jag har sammanfattat mitt 2010. Hur var ditt?


januari


2010 började egentligen med vinterkräkssjukan - jag hoppas få slippa den den här vintern - men så fort jag blev frisk bosatte jag och Tobbe oss på Mornington på Avenyn i ett par dagar för att fira 6 månader. Jag älskar Mornington, det är så mysigt där! Vi fick gratis choklad och sov i den mysigaste sängen ever.
Lite senare fotade jag Tobbe i skolans fotostudio, vilket var en av mina julklappar.
I Januari fotade jag också Depeche Mode när dem var i Scandinavium. Det var häftigt.

Februari


Februari var en händelserik månad. Jag minns kylan, snön, värken i fötterna, benen och ryggen.
Månaden började med att jag fick in vårt skoltidningsprojekt på Melodifestivalen. Jag älskar Melodifestivalen.
Kort därefter dokumenterade jag Markus Fuchs på Kungsbacka ridklubb, och sen spenderade jag fyra dagar
innanför Scandinaviums väggar med ridsport. Februari är årets bästa månad.

Mars


Jag minns inte särskilt mycket från Mars, men jag minns särskilt att jag fotade Emelie och Lux.

April


April minns jag typ ingenting av, antagligen var det en onödig månad. Jag antar att jag var full av stress från skolan. Mängder av stress.

Maj


Egentligen minns jag inte särskilt mycket av Maj heller - men jag minns en sak; kvällen på Siestafestivalen 27 maj. Jag fick möjlighet att åka ner till Siesta för att dokumentera och fota Kristian Anttila backstage och på scen. Jag vill inte åka själv, så jag frågade om Jesper ville följa med. Han var på först, men det blev ändrade planer. Så jag ringde Tobbe och frågade om han kunde tänka sig köra. Han är bäst. Vi träffades i Halmstad, han kom med tåget från Lund, och vi kastade oss på en bil och körde ner mot Hässleholm. Vi var där i bra tid. Anttila stod på scen runt 00, och vi körde från Hässleholm vid 01. Vi var inte i Halmstad förrän vid fyra igen. Men Tobbe är bäst.

juni


Juni var en av de mest händelserika månaderna för mig. Min syster kom på besök från Australien, jag tog studenten med bra betyg och stipendium, jag åt svingod mat på Pepes med min familj, packade flyttlådor och fotade fina bilder på Emelie.


juli



I juli flyttade jag till Stockholm. Mitt älskade Stockholm. Jag älskar Stockholm. Jag och mamma vaknade upp i en varm lägenhet, med underbar energi, och gick ut och åt i Gamla Stan. Tobbe kom på besök och hans mor och ena bror likaså - och vi gick på Skansen. och jag ägnade mig åt självporträtt haha.
Men det bästa med Juli var ändå vår resa till Tallinn. Det är så vackert där! Bilder från Tallinn

augusti

Augusti var en någorlunda lugn och rolig månad. Tobbe flyttade till Skövde, till en söt liten stuga mitt ute på landet med underbar utsikt. Rebecka kom på besök och jag började studera på Universitetet.. Lyckligtvis fick jag också jobb på The Studio!
.. dessutom fotade jag Stockholm Equestrian Games!
Jag gjorde även en visionboard som jag fortfarande vill följa!

september


I september hände inte så mycket i just mitt liv. Jag fyllde 19 år, jag röstade och Sverigedemokraterna kom tyvärr in i riksdagen. Men det bästa med september var nog att jag fotade Ozzy Osbourne.


Oktober



I Oktober var jag helt besatt av serien L-word.
Jag och Tobbe hälsade på min moster i Jönköping, vilket var mysigt, roligt och fruktansvärt kallt!
Det bästa med Oktober var nog dock att jag blev företagare och började förbereda för min flytt!

November


November var en riktigt bra månad. Jag flyttade hemifrån. Jag fick besök av fina Ottilia, och åkte dessutom till Göteborg med Tobbe och fick äntligen se min tonårs favoritband Sum 41. Jag hade väntat i åtta år.
Och jag fick fota dem.  Jag älskar fortfarande just den tanken.

December


December var, förvånansvärt nog, ingen särskilt speciell månad. Jag är en riktig Grinch och uppskattar inte julen, knappt heller nyår.
Men jag fick min egen inflyttningsfest och Petra och Jesper kom på besök. Dessutom hade vi personalfest, me like.

Vad man kan säga kort om 2010 är att, även om det inte framgår, så brände jag ut mig under våren och mådde väldigt dåligt. Något som min pojkvän har fått handskas med på många olika vis en längre tid. Han är en klippa som har stått ut. Men jag är ändå stolt över mig själv som inte gav upp. Jag är stolt över mig själv som kämpade in i det sista under gymnasiet, fastän jag ville lägga projektarbetet på hyllan, och att jag ändå gick ut med bra betyg och stipendium. Jag är stolt över mig själv som tog min an att söka jobb så fort jag kom till Stockholm - och fick ett - och jag är stolt över mig själv som har försökt driva den här bloggen så pass mycket som jag har gjort fastän jag har haft mycket att göra (jag har alltid mycket att göra).
och tro det eller ej, men det har varit ett väldigt utvecklande år.


Nu, 2011, ska jag satsa ännu mer på min karriär. Ända sedan jag kom till Stockholm har allting flytit på bra. Jag menar - hur många får jobb, kommer in på sin utbildning, och lägenhet under samma månad? Inte många ska jag säga.


Jag vill inte ha nyårslöften för jag tror inte på dem. Jag tror att man alltid ska försöka tänka på vad man vill göra och hur man ska försöka nå det. Och jag vet vad jag vill. Och det är dit jag ska.
Jag hoppas ni hade ett bra år!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Petra

haha bilden på mig i klas brillor

2011-01-02 @ 12:28:19
URL: http://tvtown.blogg.se/
Tyckt av: ludde

Hejsan, ja tänkte bara berätta att ja har gjort en ny blogg, eller ja har typ flyttat min blogg till www.canonphoto.devote.se men dett är så klart för er som vill fortsätta se min blogg! kram. om ni vill svara på denna kommentar då ska ni skriva i min nya blogg! :)

2011-02-20 @ 22:11:08
URL: http://canonphoto.blogg.se/
Tyckt av: Micha

Hejsan!:) Jag försöker komma på fötter igen efter denna långa vinter så därför undrar jag om du har några bra tips om hur man skall ta sig själv i kragen för att orka göra roliga saker istället för att bara sova, dela gärna med dig av skönhets tips eller tränings tips med! :)

2011-02-28 @ 19:24:50
URL: http://nattstad.se/michaofsweden

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0