Svar på tal

Jag fick följande  kommentar och eftersom avsändaren
var anonym väljer jag ett offentligt svar
Svar:
Jag tror du missuppfattade hela mitt inlägg. Jag skrev tydligt att jag var trött på
att folk ser photoshop som en gåva sänt från Gud -men att jag ändå gärna
helst använder photoshop för mina bilder. Vad jag däremot glömde påpeka är
att det är själva bilden som är viktigast men det går alltid att förbättra en bild.
Jag gör inte en bild annorlunda utan jag förbättrar den bara - skapar kontraster och ljusar upp.
Angående att lägga på filter eller ändra färgnivåer var min poäng att man kan skapa en känsla i bilden
genom valet av en färg man kan lägga till. Alla har sett sådana bilder. Alla vet att en bild på
en vampyr skapar en kanske lite mer äkta känsla om den har blå toner i sig. Vampyrer är döda,
kalla. Ingen har sett en vampyr i dagsljus och därför vore det konstigt att tona en bild på en vampyr
gul -likväl som att skapa en somrig, varm känsla runt "vampyren" under en fotosession.
Likadant är det om man fotograferar ett gammalt objekt och vill stärka känsla av att det är gammalt
- det är inte helt ovanligt att man gör bilden sepiatonad då.
Men motivet i bilden måste först och främst stå för känslan, men en redigering kan göra
en känsla tydligare? Förstår ni hur jag menar då?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Anonym

Ok. Men jag har hört att vampyrer glittrar i solljus?

2010-08-21 @ 14:19:30

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0