svaren

Tror du på något övernaturligt? Vad?
Jag är egentligen ateist, gällande religion och så. Men jag har alltid känt på mig "saker" som att något ska hända och jag har förutsett när någon ska dö och så. Dessutom har jag sett spöken, så jag kan väl inte göra annat än att tro. Eller - jag tror åtminstone på det jag själv har upplevt.


Vem är din favorit av storbloggarna?
Jag vet inte om jag har någon favorit av storbloggarna längre. Jag älskar Blondinbella för vem hon är (eller utger sig för att vara) och för att hon lyckas driva så mycket så ung. Jag älskar det. Sen tycker jag att det inte finns någon roligare och vettigare än Ana-Gina. Paow tycker jag också om en del, men jag har ingen direkt favorit. Jag läser knappt Blondinbellas blogg längre och jag läste den varje dag förut.

Vad tycker du om att blondinbella och nils gjort slut? Hur känns det?
Självklart tycker jag att det är tråkigt att det tog slut mellan dem. Jag tror dock att dem är ett sådant par som slutar i vänskap och att de helt enkelt inte hade tid för varann, vilket som sagt är tråkigt. Men jag vet inte om jag känner något inför det. Det är synd om Bella.


Vad tycker du om det här med paow just nu. hon var otrogen mot hugo med nemo, men berättade inte om det för hugo. sen ringde jockiboi till henne och spelade in samtalet där hon avslöjade att hon varit otrogen, och sen la upp det på sin blogg. vem har gjort mest fel?
Jag vet inte om jag borde lägga mig i det där. Jag tycker det är synd att Paow kastar bort Hugo på det viset, men samtidigt har jag absolut ingen aning om hur varken Paow eller Hugo är och absolut inte deras relation. Jag kan inte direkt uttala mig. Jockiboi borde inte ha lagt sig i. Jag hatar de här naiva bloggbråken.


när ska vi få se bild på dina fötter?
Jag kan lägga upp en alldeles snart. Innan jag flyttar? (Nästa helg). Deal!

Hur många läsare har du?
Det är faktiskt en väldigt svår fråga. De senaste dagarna har jag haft över 100. Men eftersom jag både reser och jobbar mycket händer det - som ni alla vet- att jag helt plötsligt uppdaterar dåligt. Då tappar jag läsare. Men jag kan ligga på 30-40 ganska lätt. Jag blir väldigt glad när siffran går uppåt!


Tror du att du och tobbe kommer vara tillsammans resten av era liv ungefär
Jag har alltid haft svårt för att tro på evig kärlek, och tyvärr har min söta pojk fått höra det. Det finns faktiskt inget som talar emot varför det inte skulle bli så. Visst är vi båda två väldigt angelägna om att nå våra mål, men vi förstår varandra mycket o har ett väldigt starkt förhållande. Men ja, jag tror absolut att det kan komma att bli så.

Har du hört om Paulinas (paow) och Hugo Rosas uppbrott? Hur ser du på otrohet i allmänhet?
Jag är inte särskilt intresserad av det där med bloggskvaller, haha. Jag visste väl små detaljer över vad som hade hänt men inte mer än så. Vad jag tycker om otrohet? Jag tycker självklart att otrohet är fel och jag tror att om någon är otrogen så finns det brister i ens förhållande. Jag tror att det är svårt att förlåta någon efter att den varit otrogen men jag tror också att det är minst lika svårt att lämna den.

Dricker du kaffe?
Nej, det gör jag faktiskt inte. Jag dricker inte ens te, haha.


Favoritresemål?
Åh måste jag säga ett eller får jag säga flera? För jag har ingen aning, för det beror på vad man vill ha i stunden. Jag tyckte väldigt mycket om Italien, men jag älskar Turkiet, jag vill verkligen till England o leva på Starbucks.. o så måste jag säga Göteborg. men sedan har jag mina drömresmål och dem länder jag vill till har jag aldrig varit i!

Vad ska du bli när du blir stor?
När jag var liten sa jag att jag skulle jobba med allt. Det vill jag fortfarande i princip.
Men jag vill mest arbeta inom media, som journalist och fotograf. Jag har också alltid drömt om att arbeta med vanvårdade hästar och det tänker jag göra någon dag - på ett eller annat sätt. Dessutom vill jag skapa något stort - säger inte vad - och jag vill gärna göra mycket volontärsarbeten.

Har du några syskon?
Jag har en syster, hon bor i Australien! [Hennes blogg finns här]

Vad önskar du dig mest i julklapp?
En häst eller en kamera...!
Jag firar knappt jul längre, jag tycker typ inte julklappar är roligt och jag har faktiskt inte ens funderat på vad jag vill ha i julklapp. Jag får svara senare! Fast en häst hade inte varit fel..

Varför började du blogga?
Tänkte nästan "jag har alltid bloggat" men det stämmer ju inte. Jag har alltid skrivit, liksom väldigt seriöst sen jag var typ sex år. Sedan minns jag hur mycket dagbok jag skrev på lunarstorm en gång i tiden. Vilket så småningom gick över till att jag skaffade mig en blogg men jag skötte inte det där så bra och jag har under flera år bytt blogg till höger och vänster. Vilket mina kompisar till slut har tröttnat på. Men jag skrev också oerhört mycket dagbok på sockerdricka ett tag. Jag har faktiskt inget svar till varför - jag tycker det är jävligt roligt att få skriva av sig och har alltid tyckt det helt enkelt.O nu vill jag att alla ska kolla på mina bilder, haha.
Gamla bloggar: Länk1 Länk2


Vad vill du nå upp med din blogg?
Jag vill att alla som läser min blogg känner att dem ska vara sig själva, satsa på sina drömmar för alla krafter dem har och jag vill också skapa debatter. Det är väldigt väldigt tråkigt att folk inte läser eller kommenterar ens samhälls-inlägg för jag har lagt så mycket tid på dem. För jag tycker att svenska ungdomar har alldeles för lite intresse av vad som händer i världen, politik och liknande och jag vill engagera ungdomar. Det är dock väldigt svårt. Men samhällsgrejen är väl inte den viktigaste - att vara sig själv är viktigast. Men också vill jag att man ska kunna se mina bilder.


Har du någon favorit mat?
Jag vet inte, jag älskar allt som innehåller kött typ. Särskilt pepparbiff med klyftpotatis och vitlökssmör...


Gillar du idol, isåfall vem hejjar du på?
Jag gillar egentligen inte idol alls, men jag kan säga att jag tycker att Jay är underbart bra. Han har en talang. Men samtidigt tycker jag inte att han ska vinna - Idol förstör artister.


Har du fått några erbjudanden till din blogg?
Nej, det har jag faktiskt inte. Eller jo, jag tror jag fick till en av mina gamla bloggar en gång i tiden..


Tjänar du pengar på att blogga?
Nej, absolut ingenting faktiskt.

Hur är du som person? Beskriv lite kort :)!
Jag kan inte beskrivas kort. Jag är nog väldigt ärlig, rak, har svårt att ljuga (mår hemskt dåligt över sådant), kan säkert verka kall men är en väldigt djup människa som har gått igenom mycket.


Vad krävs för att bli din vän?
Jag vet faktiskt inte, inte för att bli min vän. Man måste väl träffa mig i ett sammanhang. Men jag är sådan som vill ha nära vänner. Det krävs att man inte är en dryg fåne som aldrig ställer upp eller aldrig anstränger sig. Och att man inte lever i en bubbla. Jag hatar sådana människor.


Har utseende någon betydelse för dig?
Egentligen inte. För jag är emot när utseendet spelar roll för människor - när vi talar om piercingar, tatueringar, kläder, stil osv. Jag är snarare tvärtom. Men självklart ger någons utseende en ett första intryck och jag brukar exempelvis dra mig undan folk som ser fjortis ut för jag inbillar mig att jag aldrig skulle komma överrens med dem. Annars inte.

Dina bästa egenskaper? Dina sämsta egenskaper?

Bästa: driven, snäll, djup, jordnära
Sämsta: eftersom jag allt för oftast är realist tror jag folk kan uppleva mig som negativ. Det är väl ganska dåligt.. och att jag blir väldigt intensiv i debatter... Och folk kan tycka att jag klagar mycket... för det gör jag jättemycket när jag fryser eller är hungrig!

längtar du efter snön?
Det gör jag absolut inte. Jag är väldigt lättfrysen och jag hatar kyla.

vad heter teckensnittet på texten där du skrivit frågastund?
vtks study!

Vad tycker du är viktigast i en blogg?
Snygg design så att folk vill se och läsa på bloggen, struktur, bra svenska (inte fjortis-språk), stark personlighet, både humor och seriösa sidor, bilder.

Hur kommer du kunna få en relation, egen bostad, plugg samt arbeta att gå ihop? Need help, hehe,
Jag och min pojkvän har varit ihop över ett år, och redan när vi blev ihop visste vi vad vi gav oss in i. Ni ser, tre veckor efter att vi blev ihop gick han in i lumpen. Vi visste att det skulle bli perioder då vi inte kunde ses så mycket. Så vi har haft dem villkoren från början och jag har aldrig hindrat honom i det, och vi är så medvetna om vad vi vill göra med våra liv. Vi vill båda två satsa riktigt starkt på våra karriärer och vi har liksom egentligen både individuella karriärsplaner men också en slags gemensam livsplan. Att ha ett distansförhållande kostar dock pengar, men för oss får det kosta. Och om någon inte kan träffas en helg, om någon måste jobba eller så, så har vi en så stor förståelse över det. Vi har aldrig blivit sura på varann för det. Det är bara så läget är.
En egen bostad är väl inte större problem. Jag lever ju på studielån samt har möjlighet att ta ut en lön varje månad. Men rent tidsmässigt är jag ganska pressad. Jag har inte tid att svara på mejl direkt alltid, och jag verkligen suger på att ta tag i att läsa det jag bör läsa. Men allting handlar om planering. Det låter tråkigt men det är sant.

Ditt bästa minne?
Åh jag har tusentals minnen. Men jag minns exempelvis när jag 12 år gammal blev jättekär i en stor, brun häst på en ridskola jag inte red på - men började på och blev skötare på den hästen. Jag minns när jag fotade en konsert för första gången (Håkan Hellström), jag minns när jag träffade Laleh (vilket är ett helt underbart minne), jag minns när jag träffade min pojkvän - typ allt om det minns jag. Jag har ett superbra minne, jag har svårt att välja ut några bästa minnen.

VAD FICK DIG ATT BÖRJA BLOGGA?
Nästan samma fråga som förut, men what the heck.
Det verkade roligt. Men jag har bloggat från och till sedan 2006-2007. Jag hade inga förebilder inom bloggvärlden då och mina kompisar läste inte bloggar. Men jag ville väl mest skriva av mig - även om ingen läste.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: filippa

sv; jag fattar! hur många år e du då?;)

aa håkan e bäst live!!!

2010-10-23 @ 07:23:55
URL: http://alicefilippa.blogg.se/
Tyckt av: William Marklund

joo allt är bara bra bra sj ? :D

2010-10-23 @ 10:16:41
URL: http://williammarklund.blogg.se/
Tyckt av: FOTOGRAF Anton

ja det får jag ;)

2010-10-23 @ 10:45:57
URL: http://fotografanton.blogg.se/
Tyckt av: amandha

Det var mycket kul att läsa! :)

2010-10-23 @ 13:33:14
URL: http://grekost.blogg.se/
Tyckt av: Ida

Bra svar! :D

2010-10-23 @ 14:44:08
URL: http://idaaxxelssons.blogg.se/
Tyckt av: LORISSA LOVEBOMB

völdigt bra svar :)

2010-10-23 @ 15:29:11
URL: http://lorissalovebomb.se

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0