Pizza

Jag är en riktig onyttig person som älskar pizza, kebab och fint dyrt kött.
Det är väldigt dyrt att äta som jag vill göra, egentligen. Fastän jag vet att
det är riktigt onyttigt så brukar det mest göra ont i plånboken än av viktångesten.

Efter att blivit inspirerad av idolkvällen hos min moster bestämde jag mig för att göra
egen pizza. Så jag gick och köpte en pizzamix för á 13 kronor, lövbiff, ost och lök.
Totalt betalade jag nog cirka 90 kronor, och senare köpte jag bernaisesås till.
men den här pizzan varar till imorgon också, för den är egentligen gjord för två personer!
Det innebär att pizzan inte alls är särskilt dyr och det är faktiskt mycket godare och roligare att göra själv!


Jag gjorde så här:
Pizzamixen jag köpte skulle blandas med 1,4 dl vatten. Därefter skulle den blandas.
Efter att ha gjort klart degen stekte jag tre lövbiffar (jag använde bara två) och kryddade
med vitpeppar och salt. Därefter hackade jag löken.
När det var klart la jag upp min deg på en plåt.
Jag använde både tomatpuré och ketchup till pizzabottnen, det blir faktiskt bäst då!
Därefter skar jag lövbiffen i små delar och la ut över hela pizzan. Därefter var det lök som gällde
och sist men inte minst den rivna osten.


Resultatet var den bästa pizzan jag någonsin gjort på egen hand!
Dessutom är det perfekt att bjuda på!



bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Lisa

så jäkla gott:D

2010-10-19 @ 09:04:41
URL: http://lisani.blogg.se/
Tyckt av: kaffehörnan

Hej hopp

Gud vad gott alltså, längesedan man åt pizza

Snyggt kommentarsfällt

2010-10-20 @ 00:09:41
URL: http://www.kaffehornan.se
Tyckt av: anna

yummie!

2010-10-20 @ 17:42:20
URL: http://madeinjapan.nu

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0