Beslutsångest

Jag vet att jag publicerar många inlägg på kort tid; och att jag alltid gör det på natten (men jag sover typ aldrig). Jag har olika ämnen att skriva om helt enkelt. Nu är det som så att jag och mamma hade planerat en flytt till Stockholm. Tanken var att jag skulle plugga på Biskops-Arnö (Nordens fotoskola) men jag kom inte in. Mamma ville flytta och sökte lägenhet och vi har skrivit kontrakt att hyra en etta i andrahand. Nu vill mamma inte flytta och jag har enbart sökt in på kurser på Stockholms Universitet. De sökte jag för att jag inte kunde lita på att komma in på fotoskolan och för att ha något att göra. De kurser jag sökte var; medie-och kommunikationsvetenskap, journalistikvetenskap och islamologi. Nu har valet länge stått mellan om jag ska plugga i Göteborg eller om jag ska plugga i Stockholm. men nu har Tobbe fått erbjudande om att jobba kvar på P7 (utanför Lund) och kommer kanske skippa Skövde. Och nu vet jag inte var jag ska vara eller vad jag ska läsa längre.
Alternativ ett: STOCKHOLM
Där har jag sökt in på kurserna;
1. Medie- och kommunikationsvetenskap
2. Journalistikvetenskap
3. Islamologi
Alternativ två: Kungsbacka (Göteborg)
Följande kurser finner jag intressanta:
- Japanska (jag gick ju aldrig klart min kurs i steg 1)
- Kriminologi (självklart intressant)
- Medie- och kommunikationsvetenskap inriktningarna; Massmediekunskap (7.5 hp), Medie- och kommunikationsvetenskapens grunder (30 hp), PR, journalistik och strategier för opinionsbildning (15 hp)
- Finns även kurser i Mellanösternstudier (mycket bra för journalister)
- Statsvetenskap; Demokrati i teori och praktik (15 hp), kan dock inte välja den tror jag!
Statsvetenskapens grunder (30 hp), institutioner och aktörer i demokratin (15 hp), sen finns det en kurs på avancerad nivå som jag självklart inte kan läsa. "Citizens, politicans and the media: evaluating democratic processes" (15 hp). Sjukt intressant. FAN.
Aja
Alternativ tre: LUND
Intressanta kurser som finns på LU:
- Företagsekonomi (tråkigt men kan vara bra)
- Islamologi!!!
- Medie- och kommunikationsvetenskap
- Praktisk filosofi (har alltid velat läsa filosofi som de gör i filmer i usa ;) )
- Statsvetenskap
Tycker det här är jobbigt nu... Bo med pojkvännen, bo hemma eller flytta hemifrån helt själv?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Reiyu

Jag förstår förvirringen, men vad du än väljer så finns mitt stöd om du vill ha det :) det är ganska stort, men ibland samtidigt skönt att ta steget ut och flytta ensam, även om saknaden finns. Om du vill ha ett bollplank finns jag (nästan) alltid på msn. Kram!

2010-06-08 @ 10:40:00
URL: http://reiyu.blogg.se/
Tyckt av: two olsson sisters

Japanska är inte det jättesvårt att lära sig?:D//Emma.

2010-06-08 @ 11:13:11
URL: http://www.twoolssonsisters.blogg.se.
Tyckt av: Reiyu

Aww <3 (jag blev lite wtf?! när jag plötsligt hade 3 kommentarer, haha) jag känner lite likadant, har valt att inte plugga till hösten, har inget direkt självförtroende kvar och det känns som att mina föräldrar slänger ut mig vilken dag som helst... Är sjukt skoltrött och vill bara hitta ett satans jobb vilket verkar hyfsat omöjligt med mina icke existerande erfarenheter. Jag har ju pluggat halvtid i ett år för att jag tyckt det varit helt ok & har ändå fått lite pengar och "tid för att skriva klart min roman", yeah right. Som om det ens har varit i närheten av att inträffa ;) jag tycker du ska satsa på foto/media, du är ju grym tjejen! Gillar verkligen de bilder jag har sett! & jag känner att jag kanske ska... sluta skriva då detta blev ett långt och förvirrat inlägg :) Kram!

2010-06-08 @ 23:29:27
URL: http://reiyu.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0