åldersdiskriminering?

Usch usch usch. Usch är nog för övrigt mitt vanligaste ord i bloggen, haha. I alla fall så är jag jättetrött just nu. Jag gick upp vid tio, har varit på långpromenad med hunden, lagat mat, packat ner lite i lådor och sedan for jag till stallet. Jag tog med mig lite ridkläder och sånt till stallet i fall att det skulle finnas en plats i en grupp någonstans. Det fanns det! Fick rida Chicco i en tvåa, vilket var en upplevelse eftersom jag inte har ridit på några månader nu och han var väldigt pigg; kunde inte trava utan skulle bara galoppera.
I stallet träffade jag även Frida, och berättade att jag sökte till Biskops-Arnö men inte kom in. Hon sa att hon tror att det berodde på att jag är så ung, att de tar normalt sätt in ca 25-åringar. Jag förstår dem, men samtidigt har jag jämt hört klagomål om ens ålder. Till exempel är det ju fett svårt för höstbarn att få sommarjobb bara för att de inte är sexton år fyllda, likadant senare då åldern höjs till arton. När vi söker jobb heter det ibland att vi bör ha mer utbildning eller erfarenhet. Om vi inte får jobba får vi ju heller ingen erfarenhet, och om du söker den erfarenheten med utbildning är det inte säkert att du kommer in för att du saknar erfarenheten. Hur ska vi kunna få erfarenheter som leder till jobb? Jag orkar inte diskutera mer än så, men råder det inte en slags åldersdiskriminering? Jag menar, folk som har jobbat inom andra branscher har lättare att få jobb i en okänd bransch än den som inte har någon erfarenhet alls, vilket nödvändigtvis inte betyder att den är dålig på något vis. Borde inte alla liksom få vara noll? Typ... eller jag vet inte.
Så här såg det ut när jag packade idag.
Några av alla skivor, vilka inte ser så många ut men jag lovar att det är flera högar.
filmerna självklart också nerpackade!
hittade anteckningar från min apu-uppgift...
.. och några av alla rosetter jag tagit! Både från Clear Rounds (ridsport)
och hundutställningar!
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0