7D vs 5D Mark II

Har för inte så jättelänge sen gått upp, och har inte hunnit göra mycket mer än att prata med min syster (som bor i Australien), sett ett hundprogram på tv och ätit varm kladdkaka med vaniljglass! Mums!
Fastän jag köpte min 1d Mark II N i november (eller om det var december) funderar jag på att ha en till kamera. Det är alltid bra att ha en till andra hands-kamera och jag tycker inte att min 400D räcker långt. För den första har den inte så snabb motor som jag behöver, för det andra vill jag ha en kamera som hanterar brus mycket bättre än en 400D - då är den utmärkt att ha med på konserter i framtiden. Sen har jag en inre önskan om att kunna filma med min kamera, eftersom man kan det med de flesta (eller i alla fall många) systemkameror som görs idag. Jag har länge funderat på en 5d Mark II men insåg nu att jag kanske ska fundera på en 7D istället? Det är ganska stor prisskillnad och därför undrar jag över den verkliga skillnaden (som man bara märker när man använder kameran, inte av faktan i produktbeskrivningar).
Vad har ni för erfarenheter av kameran, har ni provat båda?
Vilken skulle ni välja?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: when u least expect...

Grattis du blev en utav finalisterna i FOTO tävlingen så nu är det bara att fixa röster,



Lycka till :P

2010-07-25 @ 17:14:29
URL: http://sophielarssoon.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0