sömnlös

Jag kan inte sova. Jag tänker på pappa. Jag tänker på sveken. Jag tänker återigen på pappa. Hur saker och ting hade vorit om inte... Jag tänker återigen på sveken. Från alla. Från prästen, kyrkan, familjen, släkten, vännerna, kärleksborna. Jag tänker på dom som slutade hälsa, jag tänker på er som aldrig sa något. Inte ett ljud. Jag tänker på hjälpen vi inte fick. Jag tänker på ansvaret jag fick ta. Jag tänker på kraften jag har lagt, gett, slösat bort. Jag tänker på natten. Gatoljusen, sjukhuslukten. Jag tänker på sorgen. Jag tänker på begravningen. Jag tänker på övervaket.
Om ni bara visste. Om ni bara visste vad jag tänker när jag hör ert namn eller ser er någonstans. Jag önskar att ni skäms när ni ser mig. Jag hoppas det gör ont att se mig i ögonen och se pappa i mig. För jag hoppas att det påminner er. När jag var liten trodde jag bra saker om er, men redan som nioåring blev jag motbevisad.
Jag vill skrika framför er. Jag vill ha allt på film, visa er och tvinga er att verkligen se tillbaka och ångra alla era synder. Jag hade kunnat säga så mycket om er, saker ni har gjort och saker ni har sagt, och ni vore råförneka det framför mig. För ni skulle inte kunna stå för det. Det är sådana som ni, som har fått mig att hata just sådana som er.
Jag var bara ett barn. Vi var bara barn. Hur kunde ni inte se det?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: C U A D R O - linnéas lilla blogg.

Sv: Annat går inte säga (:



Man tackar så mycket (:

2010-07-27 @ 11:43:05
URL: http://cuadro.blogg.se/
Tyckt av: luffi

Hey!



Jag kom på en sak! Ska vi lägga till varandra som favoriter på bloggportalen!? Kram Luffi!

2010-07-27 @ 13:17:14
URL: http://www.luffi.se

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0