Sagan om jakten på en bläckpatron

Är äntligen hemkommen från stan nu! Börjar äntligen lära mig hitta inne i Stockholm, och tur är det, för även om jag börjar få ett lokalsinne här så har jag irrat runt i flera timmar. Mitt uppdrag var ju nämligen att köpa åtminstone EN bläckpatron (är inte i lika stort behov av färg) och jag tänkte vara smart och använda mina presentkort på Akademibokhandeln respektive Bokia, så slapp jag lägga ut pengar för det. Jag har idag varit på tre Akademibokhandlar, och inte kunnat köpa en enda bläckpatron hos dem. Tydligen har dem slängt ut det ur deras utbud och Bokia, som jämt har bläckpatroner, finns inte kvar inne i stan, utan har flyttat ut till kommunerna -och jag kände inte för att åka dit. Jag har alltså varit på en Akademibokhandel på Drottninggatan, en vid Mcdonalds (vet ej vad gatan heter haha) och den tredje låg bakom NK. Fyfan säger jag bara för att leta runt som jag har gjort. Det är enda gången och då menar jag verkligen ENDA gången som jag såg en fördel med att bo i småstad och inte i storstad (man slipper leta så förbaskat mycket)
Min räddning var en tant, en anställd, på den sista Akademibokhandeln som jag besökte. Hon sa att jag skulle gå till Svanströms och gav mig en vägbeskrivning. Tack och lov för det! Nu har jag äntligen min bläckpatron!
Så nu ska jag skriva ut lite visitkort ;) Uppdaterar senare!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: || mannen som kan prata om hundar ||

Har själv råkat ut för sånt. En gång köpte jag en skrivare, vars patroner hade utgått ur deras sortiment första gången jag behövde byta patroner... Ganska irriterande.



Sv: Det kan ju vara bra att kunna ge svar, men samtidigt är det svårt att överbevisa någon som frodas på fördomar.

2010-07-28 @ 16:22:41
URL: http://www.henrikolsson.eu
Tyckt av: luffi

visst är det skönt när det är så!! hehe



allt bra med dig åd? hade du bloggportalen föresten!? kram

2010-07-28 @ 17:16:28
URL: http://www.luffi.se
Tyckt av: luffi

ahh! men säg till när du lyckats!! kram

2010-07-28 @ 17:27:57
URL: http://www.luffi.se
Tyckt av: b e c k y

sv: Hej ! Nej det har jag inte men tänkte köpa nu till veckan kanske ^^

2010-07-28 @ 17:53:18
URL: http://rebeckaasiurumaa.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0