Inte tröstshoppar-typen.

Idag har jag varit en dålig bloggerska, känner jag mig som. Men jag har inte varit hemma. Jag och mamma stack till Solna Centrum för att köpa papper och bläck till skrivaren. Men det blev inte som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt köpa sådant på mina presentkort, med tanke på att jag är urfattig. Men nej, då hade inte akademibokhandeln bläckpatroner. Så jag får ta mitt Bokia-presentkort och åka in till stan någon dag i veckan och se om dem har. Var finns Bokia i Stockholm?
Jag och mamma fastnade på H&M och jag fick med mig en klänning och en tröja hem. Jag har inte använt klänningar på något år och jag brukar inte tycka om att vara "flicksöt".. eller ja, vad man ska säga. Men den här var fin. Orkar tyvärr inte ta en bild just nu och lägga upp, får bli senare.. Ska använda klänningen i helgen i alla fall! Åker till Skövde på fredag då Tobbe flyttar dit, och vi ska försöka ha en mysighelg i allt flyttkaos.
När vi shoppade insåg jag att jag inte är den typen som tröstshoppar. Jag är snarare den som sätter mig med en påse chips och en stor cola, lägger mig i sängen, glor på tv eller film, iklädd mjukisbyxor och en t-shirt, och rör inte på mig på ett tag. Ett sätt att tröstäta kanske. Jag blir dessutom mycket gladare av att ha en uppmuntrande pojkvän, som hör av sig, än att shoppa. Jag mår bara dåligt av att shoppa om jag är ledsen. Jag tycker inte att jag är fin i något och jag känner mig inte värd det, osv osv. Så känner jag mig aldrig annars, men jag blir i alla fall inte uppmuntrad. Sen ångrar jag inte köpen nu, men det krävdes lite övertalan.
När vi åkte hem från Solna c såg jag en man ta av pappren på buketten med blommor han bar med sig, nere i tunnelbanan. Som om han förberedde sig på att träffa någon och som om han verkligen ansträngde sig. Tycker sånt är så gulligt!
Vad jag har inplanerat för närvarande:
förhoppningsvis imorgon: skriva en artikel
29 juli - 1 aug: Skövde
5-8 aug: Stockholm Equestrian Games
17-19 aug: Finaste becca kommer på besök!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag föredrar nog också soffan om behovet av tröst blir för stort :)



Sv: Det är inte lätt att veta hur man ska gå tillväga - för ett hundkörkort får ju inte bli ett besvärligt hinder för hundägare som sköter sig... men samtidigt måste det bli lite besvärligare för oss, om man samtidigt vill förhindra oseriösa att skaffa hund.



Det borde ställas högre krav på uppfödarna att kontrollera de som vill köpa hund. Idag är det fullt av halvvuxna hundar som folk köpt som valpar, vara för att senare (ca 1-1½ år) komma på att en hund exempelvis behöver tränas för att fungera, och då drabbas någon av plötsligt och brutal allergi som gör att familjen måste sälja sin ögonsten.



Alla valpar är söta, men det är svårare att tycka en hund är söt om den väger 40 kg och inte klarar av att gå fint i koppel.

2010-07-26 @ 22:24:03
URL: http://www.henrikolsson.eu
Tyckt av: Tove

Hmm, är det bra eller dåligt att det märks?



Ridningen börjar 9e augusti, jag ska rida i den måndagsgruppen som är samtidigt som hoppspecialen. I alla fall första perioden, sedan får vi se vart vi bor...

Haha, vad ska du ha för dem? Jag har inte direkt någon inkomst.

2010-07-26 @ 23:53:05
URL: http://www,themptander.se

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0