Blixtar och dunder

Åh, jag tror jag börjar älska min blogg. Ibland önskar jag dock att den hette något annat, men skit samma. Varje dag när jag vaknar (då halva dagen har gått) så har jag haft minst tio läsare. När dagen är slut är det över 40 (TACK SÅ MYCKET! :) ). Jag tycker om när statistiken höjs för då känns det lönt att blogga. Fototips kommer det att bli, men hur och när vet jag inte än. Ska fundera över det under dagen.
Inatt har jag inte sovit mycket, vilket egentligen har gett mig en ursäkt för att sova längre idag. För det första kunde jag inte somna (jag lider av sömnproblem på sommaren) och sen när jag väl började somna, jo då började det åska. Min hund har av någon anledning utvecklat panikattacker vid åska. Hon är jätteorolig så jag fick spendera tid för att lugna ner henne. Till slut la jag henne i badrummet där hon inte skulle se åskan och dessutom inte kunna höra den lika mycket heller. Hon låg ner och lugnade sig i alla fall, och hon verkar ha somnat där. Men jag själv kom inte i säng förra 04:10 och kunde först inte heller sova, så jag vet inte när jag riktigt somnade. Lagom kul att jag fick sms och så på morgonen då.
Det regnar fortfarande och jag måste väl komma upp ur sängen. Men jag är fortfarande trött. Så jag tror jag ligger kvar en liten stund till, och sedan beger jag mig ut med cv:n...!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: DesignbyJessica

vill du lotta ut designer i din blogg??

Skriv såfall till mig och anmäl intresse.

Så dina läsare kan delta och bli glada för din tävling.

2010-07-29 @ 13:25:08
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Tyckt av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag har också märkt en stor ökning besökare på min sida de senaste månaderna. Alltid roligt att fler och fler följer med i ens enkla vardag :)



Sv: Nu står det visserligen att jag "pratar om" hundar, och inte "med", men för att svara:



Det bästa man kan göra är att aldrig trösta hunden om den visar rädsla eller obehag inför något ofarligt. Då lär man hunden att det faktiskt är något farligt.



Försök också få hunden att börja leka med någon favoritleksak - det hjälper den att fokusera på något annat.



Jag har själv ingen erfarenhet av något sånt, eftersom mina hundar inte är skotträdda på något sätt, och en av dem är väldigt fascinerad av fyrverkerier. Märkligt nog.



Orsaken till rädslan kan mycket väl följt med hunden sen tidigare förhållanden, men det går att ändra på det. Det tar lite tid, men det är möjligt :)



Är hunden extremt skotträdd, kan du försöka få ut lugnande att ge hunden när det blir oväder (eller helger då fyrverkerier används).

2010-07-29 @ 15:01:20
URL: http://www.henrikolsson.eu

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0