Vi betala 1500 spänn vi fick 500 ex

Efter tre långa dagar på jobbet sitter jag här, nyduschat i soffan och lyssnar på Johnny Cash i grammofonen jag fick av mamma i julklapp. Jag har alltid velat lyssna på vinyl. Särskilt när jag läste om hur punkarna släppte sin egen musik på vinyl, stod för kostnaderna själva liksom försäljningen. "Vi betala 1500 spänn vi fick 500 ex, 500 ex sjutums singel svart vinyl" som Thåström sjunger. Det jag älskar mest är att jag äntligen kunde spela min Sex Pistols-vinyl.

Aja. Julen är typ över och jag ska snart ta mig an och visa julklapparna jag fick - men ni får vänta till imorgon. Inatt kommer Tobbe hit och vi ska försöka ta oss upp imorgon ganska tidigt för att shoppa lite. Jag har fortfarande inte köpt hans julklappar och jag vet att det kommer bli en fattig månad. Jag hatar fattiga månader. Fast jag är ju ganska fattig.


En ca ett år gammal bild på Tobbe... som är ett klassiskt exempel på att man inte ska använda vidvinkel till porträtt!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Karin

Vad tycker Tobbe om att du publicerar denna härliga bild? :) Det kanske är så att du har hittat ett nytt gebit - ungefär som de där tecknarna som gör karikatyrer på stan så kan du fota människor med vidvinkel :)

2010-12-29 @ 10:09:21
URL: http://tonsa.blogspot.com

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0