Tallinn!

Min pojkvän är underbar. Inte bara för att han alltid är där, ställer upp och lyssnar, är tillmötesgående, har stått ut med mig i mina svackor, följt med till stallet, står ut med mig när jag har kameran i handen, när jag är smått svartsjuk, när han lagar mat när jag inte orkar.. eller jo, självklart är det är av just dem anledningarna som han är underbar. Men han är också underbar för att man känner av hur mycket han satsar på oss. En människa är inte värd den summa pengar den lägger på mig för mig -det handlar om vem personen är och snarare tiden och energin som den lägger på mig, tillägnar mig. Men jag blev verkligen överlycklig när jag fick rosen med korten som det stod att vi ska ut och resa i världen på, på min studentdag.


Först var vi inne på Riga. Lettland. Det såg verkligen vackert ut. Men sen läste vi lite mer om Tallinn och tyckte att det lät mysigt med att Tallinn hade mycket historia (bland annat från världskrigen - som Tobbe har stort intresse av) och att det fanns en äldre stadsdel. Vi var inte supersugna på att åka någonstans för att shoppa, utan snarare att ta det lugnt och göra något ihop -och fira vår ett-års-dag. Så vi bokade en kryssning till Tallinn, en av de lite dyrare hyttarna för att vi skulle få sova i samma säng. Resan till Tallinn är verkligen en av de mysigaste jag har gjort även om det var en del som inte gick som vi ville.


Efter att ha traskat runt i Tallinn i några timmar, och efter ett antal besök i en antikaffär som säljer prylar från världskrigen både från Sovjet och Tyskland, bestämde vi oss för att ta oss till ett Zoo som vi nyss hade fått reda på. Att ta taxi dit skulle bli för dyrt, sa dem. Så vi tog bussen men hamnade helt fel. Så vi försökte ta bussen tillbaka men hamnade så fel att vi hamnade utanför kartan, och att ta oss tillbaka till stadens kärna skulle ta oss 40 minuter med buss. Det slutade med att vi gick 2 kilometer tills vi hittade en taxi. Som tur var var taxin inte allt för dyr - vi åkte ca 20-30 minuter och betalade nog inte mer än 70 svenska kronor! Efter det fick vi bråttom, vi hade inte långt kvar innan vi hade tänkt vara tillbaka på båten. Så något större kunde vi inte beställa på någon restuarang, som vi hade hoppats på. Men vi har tänkt åka tillbaka, vilket jag verkligen vill. Särskilt för att gå på zoo.


Bilderna nedan tog jag med engångskameror. Jag lämnade mina systemkameror hemma helt och körde på två engångskameror (två st för 100:-). Jag ville göra något speciellt över vår resa och analogt skapar någon speciell känsla. Ska verkligen köpa fler engångskameror, gillar verkligen grejen! Senare ska jag göra ett album för mig och Tobbe, om oss -för oss. Med bilder tagna enbart med engångskameror.


Vill verkligen tacka Tobbe för presenten. Det är något av det finaste jag har fått och jag behövde verkligen det. Jag älskar dig!



Har ni fotat en hel resa med engångskamer? Vill gärna se fler engångskamera-bilder, så länka!

bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Victoria Eklund

Sv, Nä jag bor i Alingsås, om du vet vart det ligger?:)

Jag brukar dock åka till Göteborg ganska ofta och då blir dte att man svänger in vid Partille för att kolla på Allum:) hehe

2010-08-25 @ 21:52:03
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/
Tyckt av: Victoria Eklund

Sv, okej va kul! :)

ja jag håller med, jag tycker mer om att gå runt i göteborg, vid nordstan osv än Allum. Att det känns lite instängt håller jag också med om, hehe:)

När flyttade du från Partille då?

kram!

2010-08-25 @ 22:02:26
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/
Tyckt av: b e c k y

sv: Haha det förstår jag ! ;D

Gjorde just en kopp te med 2 mackor ! MUMS !

Haha :'D

2010-08-25 @ 22:20:27
URL: http://rebeckaasiurumaa.blogg.se/
Tyckt av: Amanda - Annasdotter

haha, uscch fy fan, foton :@ haha, nejdå jag skojar ;)

skitfina bilder duuu :D

2010-08-26 @ 17:33:30
URL: http://annasdotter.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0