Dexter

För några dagar sedan nämnde jag ju att jag läste den andra boken i Dexter-serien - Hängiven Hämnare.
Jag älskar Dexter. Jag älskar tv-serien och jag har faktiskt varit helt beroende av säsong 2. Jag läste första boken för ett eller två år sedan, just eftersom jag älskar serien, men också för att böckerna kom självklart före serien och jag vill läsa författarens egna ord - hans egen Dexter.
Första säsongen är verkligen byggd på första boken, men med Hängiven Hämnare insåg jag att serien absolut inte har följt boken. Den här boken är nämligen snarare en blandning av flera säsonger - så tv-teamet har antagligen hämtat inspiration från boken och satt lite vart dem vill. Det gjorde mig lite besviken för jag fick inte det suget som gör att man sträckläser en bok. Eller jo, jag sträckläste boken men det var inte förrän i slutet jag verkligen kände suget av att man måste veta vad som händer. Ändå är det inte lika starkt som i andra säsongen, så lite besviken är jag. Men hela idén med Dexter är suverän, jag älskar författaren Jeff Lindsay för att ha givit mig Dexter.

Har du läst Dexterböckerna? Vad tycker du?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: ASIAT

sv: idag har jag mest varit i skolan och pluggat, skittrist! :p

Har du haft en bra måndag annars? :)



- ASIAT

2010-08-30 @ 20:03:36
URL: http://asiat.blogg.se/
Tyckt av: Victoria Eklund

Sv, ja precis!:D

2010-08-30 @ 20:11:09
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0