Chill out, what you yellin' for? Lay back, it's all been done before.

Satt och läste Lisas "Reiyus" blogg (inlägget) och insåg att när man saknar tonåren och tonårsångesten så är man inte ensam. Jag tror att alla, eller kanske inte alla men många, gör det och då känns det inte längre så konstigt. Kanske är det bara det att man växer upp. Men när jag var yngre och fick lida av min tonårsångest kände jag mig desto mer levande. Idag är man egentligen bara en del av systemet - är det inte så? Nu ska man ut i arbetslivet och tjäna pengar. Fast egentligen gör man allt för sin egen överlevnad, men det känns ändå så sorgligt att säga det, erkänna det.
Jag lyssnar just nu på Avril Lavigne, men visste ni att Sum 41 var mitt absoluta favoritband? Jag lyssnade på dem konstant i fyra-fem år och började lyssna på dem redan när jag var elva (enligt mina beräkningar i alla fall) och jag tror jag seriöst utvecklade ett beroende. Jag kunde deras texter utantill, jag skrev av alla deras texter för hand i böcker och om när, var och hur som helst kunde jag få deras textrader i huvudet -vilka berodde på hur jag mådde och vilken situation jag var i. Det finns bara en enda anledning till varför jag inte lyssnar på dem idag: de släppte sitt femte album, jag blev besviken och jag har verkligen lyssnat på deras gamla musik alldeles för mycket.
Vad lyssnade ni på när ni var yngre? (tonåringar)
Vilken musik fick er att överleva vardagen?
på det här kommer en bild på min hund.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Reiyu

Aww <3 tack för att du gör mig glad! blir alltid så lycklig när jag kan få människor att relatera till mina inlägg/texter :) & Avril är faktiskt fortfarande bra! Älskar Alice-låten som hon gjorde :p

2010-07-25 @ 22:53:17
URL: http://reiyu.blogg.se/
Tyckt av: C U A D R O - linnéas lilla blogg.

Härligt ljus från vänsterkanten på hundbilden (y)

2010-07-26 @ 23:20:42
URL: http://cuadro.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0