finally home

Jag borde börjat blogga tidigare idag. Men jag gick upp kl 6, efter en mindre glädjefylld natt eftersom jag och Tobbe delade på max 80 centimeter och det är inte skönt att ligga så (1: man blir inklämd i bäddsoffans ryggstöd som inte alls är bekvämt 2: Tobbe tar all plats 3: om man går med på att lägga sig ytterst så måste Tobbe hålla i en för att man inte ska ramla ner i golvet och då ligger jag och spänner hela kroppen o det är inte heller så skönt eller kul.. 4: man vaknar upp piss-sur flera gånger mitt i natten och den stackars pojkvännen får ta skiten), och har därefter suttit på ett tåg mot Stockholm från kl 07:29 (inte för att vara exakt eller så..), kom hem vid elva, åt, somnade och sedan insåg jag att jag har missat en mängd meddelanden från en av mina gruppkamrater och jag borde ha hjälpt till idag. Och så kastade jag mig på tunnelbanan för att ta mig till skolan för att vara med på handledning, missade att tiden började en kvart tidigare så likt förbannat var jag för sen. Det här är inte en turdag för mig!

När jag kom hem från min lilla tur in till stan somnade jag återigen. Därefter gick jag ut med hunden. Det känns som om jag har fått ett slag i huvudet och är hur trött som helst. Kanske inte så konstigt eftersom vi bilade så mycket i helgen.. o jag reste mer än Tobbe så...


I alla fall. Jag borde ha bloggat med tanke på valet -vars röster ännu inte är färdigräknade. Men det ser ju ut som om alliansen vinner och det tycker jag är bra. Punkt. Vad som är mindre bra är de 6 % som röstade på Sverigedemokraterna. Självklart ser jag att det fortfarande är 94% av svenska folket som inte är dumma i huvudet. Om sverigedemokrater fortfarande kommer säga att partiet inte är främlingsfientligt, så ska jag banne mig gå igenom deras partiprogram och ta upp alla deras punkter som vi andra svenska medborgare anser är kränkande och främlingsfientligt! Den sverigedemokrat som någonsin kommer kunna argumentera för sina åsikter på riktigt för mig, med hållbara argument, kommer få respekt av mig. Men fram tills dess kommer jag inte ge någon respekt.


Jag tänker nog snart gå och lägga mig.eller typ nu. hejdå
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Lookgreat

Det var en bra idé, vet inte exakt när det blir, men jag hör av mig när jag vet. :)

2010-09-20 @ 21:46:32
URL: http://lookgreat.blogg.se/
Tyckt av: Karin

Charlie har kommit på att han kan skrämma folk. Så fort nån som inte känner honom kommer in i boxen vänder han rumpan till och börjar hota att sparka och gör det också... Binder man upp honom så sparkar och stampar han med både fram och bak och hugger efter en. Han trivs inte heller så bra i stallet helt enkelt. Han funkar OK om man binder honom i stallgången - då kan han inte hålla på och försvara sin box... men nej, han har nog inte så roligt längre stackarn...

2010-09-21 @ 00:04:15
URL: http://tonsa.blogspot.com

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0