nu kan jag Studera på riktigt!

Äntligen äntligen äntligen kom min kurslitteratur idag! I och för sig fattas det två böcker, men nu kan jag äntligen börja plugga och sluta känna mig som en dålig student.


Idag är det egentligen pub på JMK. Först ville jag gå, men sen hindrades jag av att inte ha några pengar. Men så kollade jag mitt konto och fann 70 kronor där. Yes! tänkte jag, Då får man en cider eller två!
Men ack så fel. Jag insåg att man bara kan betala med kontanter på  JMK... och att jag har 70 kronor hjälper mig då ingenstans faktiskt. För jag kan ju inte ens ta ut dem och bankerna har stängt. Det suger lite. För att gå på puben kan ju leda till en hel del gemenskap, men istället funderar jag på att krypa ner under täcket och börja läsa allt jag borde läsa. Särskilt av författare som Balnaves, Hemelryk och Shoesmith, eller Olsson. Den sistnämnda har skrivit om yttrande- och tryckfrihet. En stor mängd paragrafer misstänker jag att boken innehåller, men det är intressant utifrån det perspektiv att man kan kritisera det. I love to critisize!


Nu tror jag att jag ska gå och köpa lite popcorn. Som jag skrev för bara några rader sedan borde jag plugga, men jag vet inte om jag vill missa utfrågningen av de rödgröna...!


bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0