Skärpning!


Inte har någon undgått valresultatet. Svenska folket är ju närmast i chock, och kvällstidningarna beskriver det som om kaos har brutit ut. För det första är jag precis som 94% av svenska folket lika besviken, arg, rädd, uppriven - mest arg och förbannad - på de trångsynta, okunniga, icke pålästa 6% som röstade för främlingsfientlighet och ett hårdare Sverige. Men för det andra har jag insett att det här valet har gjort att svenska folket har vaknat och det är jag faktiskt glad över. Jag är glad över att se diskussionerna och debatterna flöda ännu mer och att dem inte slutade efter valet. Jag är glad över att så många ungdomar tar ställning och jag är glad över alla demonstrationer. För svenska folket har vaknat och jag har väntat på det.

Men medan vi andra vaknar så beter sig våra politiker som barnungar. Det är nu politikerna ska visa vilka dem är och vad dem är redo att göra för vårt land och för oss -medborgarna. För jag tycker att när man väljer att bli politiker väljer man det för att man vill förändra, förbättra, hjälpa och agera. Men jag känner inte att någon politiker tar det ansvaret. Reinfeldt har under valets gång sagt att om de skulle hamna i det här läget skulle han gärna ingå i ett samarbete med Miljöpartiet. Men Maria Wetterstrands attityd säger att det är omöjligt. Under hela valet har de pratat om att göra allt för att minska Sverigedemokraternas inflytande och de har vägrat att gå in i debatter med dem. De har vägrat låta dem höras och synas. Politikerna har alltid ansett att Jimmie Åkesson inte har något direkt att komma med, men de har vägrat att ta debatten. De har alltid sett SD:s politik som ett hot mot demokratin och nu vägrar gå över blockgränserna för att minska deras inflytande. Jag förstår det inte. Kan de inte bara sluta upp med sina barnlekar och sin omogenhet? De ville inte hamna i den här situationen men det var precis vad dem gjorde, och något måste göras. Hur kan blockpolitiken vara så viktig, på så dödligt allvar att man vägrar gå över gränserna för att - låt oss säga - rädda  Sverige? Det är nu dem kan påverka, det är nu dem kan ta ansvar, det är nu dem kan förändra, det är nu dem kan förändra. Men det gör dem inte och jag är trött på det. Läget behöver inte vara så kaotiskt. Vi har lagt våra röster och vi kan inte göra så mycket längre, men vi valde dem för att dem kan det. Politiker ta ansvar!



Eller har jag fel?
Vad tycker Du?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Dennis

sv: tack, tack sunshine! yes, kristian är en grym fotograf :)

2010-09-21 @ 23:07:50
URL: http://www.dennism.se
Tyckt av: Dennis

sv: http://axelv.se/ :) godnatt!

2010-09-21 @ 23:11:54
URL: http://www.dennism.se
Tyckt av: Anonym

fick höra i förrgår att det var 14% i angered som hade röstat på sd, det är så sjukt. för finns det ens 14% svenskar där. nej. det är ju invandrarna som röstar på varandra, dom röstar på varandra beroende på religon. tycker det är väldigt märkligt.

2010-09-22 @ 08:15:08
Tyckt av: Karin

Jag tycker det är märkligt att just MP blir påhoppat från alla håll. Jag tycker det mest logiska vore S+M i samarbete. Eller varför inte S FP C o MP, om nu det räcker. Annars är det ju så att även en minoritetsregering kommer ha goda förutsättningar att lyckas. För att deras förslag ska fällas i riksdagen krävs att SD S V och MP röstar åt samma håll och det verkar osannolikt tycker jag. Jag tror inte det kommer bli sänt kaos, det var samma liv när ny demokrati kom in 91 och de fick inte så stor inverkan trots sin så kallade vågmästarroll. Däremot influerade de andra partier med sina åsikter och det är väl där den stora faran ligger som jag ser det. Att de kommer influera snarare än ha reell makt.

2010-09-22 @ 08:25:56
URL: http://tonsa.blogspot.com

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0