Radion spelar aldrig våran sång

Just nu ligger jag i sängen, är ganska pigg och lyssnar på Lasse Lindh. Det är jättelänge sen jag lyssnade på Lasse Lindh. Jag minns sommaren innan jag började gymnasiet, 2007, och jag gjorde inget annat än att lyssna på Lasse och tänka på gult och prickigt. Jag tyckte att han var bättre än Håkan Hellström, jag tyckte om det nya jag hörde i hans röst och jag tyckte att hans texter var underbara. Numera känner jag ibland att han var lite för mycket "Håkan Hellström-wannabe" för han lånade hans publik så mycket, och i några år tröttnade jag på Lasse Lindh. Men idag, precis här och nu, kan jag inte sluta lyssna på mina gamla favoriter. Jag pratar om låtar som Kom K, Fem enkla saker, Varje litet steg, Du skär och Radion spelar aldrig våran sång. Det var låtar som gjorde att man alltid tänkte på något eller någon. Antingen på sin tonår eller på Honom. Jag tycker om det hos Lasse. Han fångar, i och för sig precis som Håkan Hellström, både kärlek och tonår på ett bra vis. Men Håkan är lite mer tragisk, lite mer romantisk medan Lasse känns lite mer verklighetsbaserad.


Det är så roligt vilket minne man kan ha. Jag lyssnar på Radion spelar aldrig våran sång och jag började minnas hur jag luktade på den tiden, hur mitt hårspray luktade och jag minns hur jag brukade lyssna på Lasse Lindh om dagarna. Jag minns när hans skivor kom till min dörr och jag minns när jag lyssnade på dem de första gångerna. Jag minns att jag första skoldagen (i gymnasiet självklart) kom hem och lyssnade på just Lasse Lindh. Innerst inne känner jag nu att jag älskar Lasse Lindh, eller är det tiden han symboliserar jag älskar?



Förresten, egentligen skulle jag kommit in på Sticky Fingers för att se Lasse hösten 2007. Jag var 16 år, på Sticky är det egentligen 18-årsgräns. Men vi var uppskrivna på gästlisten, Jesper och jag, och vi var helt hundra på att vi skulle ha en lyckad kväll. Men när vi kom fram till vakten vägrade hon släppa in oss, även om vi stod på gästlistan. Hon ville inte ens kolla på den! Så till slut fick vi ge upp och gå därifrån. En kort stund därefter hade Lasse gått ut och letat efter oss, smått sur på vakten, men då var vi borta. Vilken miss!


Förresten, titeln stämmer inte längre. Förut var det alltid så, när man var olyckligt kär, olyckligt singel kan man väl säga. Sången spelades aldrig på radion. Igår (3 september) firade jag och Tobbe egentligen 14 månader (han är dock i Halmstad så vi har inte firat det). Våran sång kommer alltid på radion!

Vad tycker du om Lasse Lindh?


bloglovin
Shout it!
Tyckt av: HQNEY - min alldeles egna fotoblogg

Sv: Ja det är våran katt Nilla. Hon är en tjockis men väldigt söt! ^^

2010-09-04 @ 08:21:33
URL: http://hqney.blogg.se/
Tyckt av: Ninnis fotoblogg

svar: okej! tack!

2010-09-04 @ 09:12:59
URL: http://missebonie.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0