jag är en enkel man i en konstig värld,

Det blåser. Det är grått. Jag är trött. Det är höst. Jag vill inte ha höst, jag vill vara pigg. Just nu ser det ut som om det ska falla från skyn när som helst och,
då kan man likväl lyssna på Winnerbäck och gräva ner sig
i sin ensamhet, tystnaden
eller någonting.


Jag försöker plugga. Jag har läst klart hela mitt kompendium - för min kurslitteratur har ännu inte kommit. Det gör mig sur. Jag behöver ju den. Den har inte gjorts mer än att skickas. Det är dumt. Dessutom finns det en bok jag behöver men inte hittar någonstans på nätet - det är jättestörande. All makt åt medierna eller ge folk vad folk vill ha heter den och är skriven av Robert McChesney, 2001. Den är med andra ord inte jättegammal, och den verkar väldigt intressant så jag behöver den verkligen. Jag står på kö på biblioteken här i Stockholm och av just den boken finns det typ fyra exemplar i hela stan på biblioteket. Hur sjukt är inte det? Okej. Jag hittade den på Cdon nu. på engelska. På engelska heter den Rich media, poor democracy - communication politics in Dubios Times. Hur skulle man kunna gissa att den heter så? Aja, nu får jag läsa en hel bok på engelska istället. Det suger, men aja.


Nu ska jag väl ta och läsa Reklamens makt över medierna istället. Första kapitlet, 16 sidor. Låter intressant? Ganska.. Hoppas det är välskrivet bara! Ha en bra dag!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: C A T T I S / photo

sv: helt okej dag faktiskt ;d

2010-09-14 @ 18:07:07
URL: http://ccattis.blogg.se/
Tyckt av: C A T T I S / photo

sv: ohja :D

2010-09-14 @ 18:26:42
URL: http://ccattis.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0