Innan 24:00..

... tänker jag vara i säng. Jag är i säng. Men innan 24:00 ska jag ha lagt mig ner och börjat blunda.
Jag kom hem sent idag, vid halv tio, och har inte hunnit blogga. Jag har suttit på en föreläsning och sedan har det varit jobb på The Studio. Jag kom inte därifrån förrän vid nio, så det har varit en fullsmockad men lärorik dag. Att fotografera för the Studio är svårare än folk tror ska jag säga! Men det är riktigt kul och alla kollegor på The Studio är underbara! Okej, jag har inte träffat alla än men det innebär att jag trivs. Lokalerna är svinsnygga, studiorna jättebra, och man jobbar med roliga tjejer runt sig och framför allt träffar man roliga människor!

I skolan pratade vi om tidig press- och mediehistoria. Det är ganska intressant men jag har i princip redan läst det - jag läste ju media på gymnasiet och har redan ganska bra koll på det där. Men det är intressant det där när man tar in media-etik och sånt. Imorgon är det bara skolan som gäller, inget the studio eftersom Ehlin inte är där. En ledig dag kan faktiskt vara lite skönt -kanske hinna med lite saker jag behöver fixa.. exempelvis  CSN! Jag behöver få mina pengar! Jag behöver kursmaterial! Någon som vet om ex Libris kan ge en räkning som man kan betala inom 30 dagar eller något? Vore grymt!

Imorgon kommer ju förhoppningvis min iPhone. Eller kanske på måndag men jag hoppas på imorgon för jag är en sådan prylbög.
Aja, jag ville bara ge lite överlevnadsbesked. Eller överlevnadsbesked, livstecken menar jag! Jag har jätteroligt på The Studio och just nu hinner jag knappt vara med mig själv. Jag hinner inte läsa mina favoritbloggar men det kan jag göra imorgon! Nu är klockan 00:00. Jag hann inte. Fan. Sov gott!


bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Elin

ja period 1 och period 2 måste ju vara terminer. du läser ju 30 hp nu höstterminen och 30 hp på vårterminen. om du läser 100%. så då fyller du ju för båda terminerna på olika ställen. antar jag. jag har aldrig sökt csn för två terminer samtidigt (även fast man ska det) men jag antar att det är så. hoppas du blev lite klokare av det här.....



ska kolla upp have2have :)

2010-09-03 @ 12:23:08
URL: http://elinenenensblogg.blogg.se/
Tyckt av: Elin

förstod inte frågan om ifall du ska skriva 30 hp? men ja alltså du ska ju plugga 30 hp i höst (antar jag om du pluggar heltid) och då ska du väl skriva 30 hp också. nej du behöver inte skicka med ett intyg! om det är ett vanligt universitet i alla fall. men sen när du fått besked om att du kan få csn (får väl papper hemskickat, eller så står det på din sida på csn om du gör detta över dator) så ska du registrera dig på kursen (det gör du på din inloggning på universitetets hemsida) och sen göra en studieförsäkran på csn genom att ringa dit eller logga in på dina sidor på csn och göra det där. alltså ja det kan ju vara bra att ringa csn så kanske du förstår lite bättre! det är lite krångel...

2010-09-03 @ 15:59:03
URL: http://elinenenensblogg.blogg.se/
Tyckt av: viktorfrisk

det var riktigt gått kan jag då tala om.

2010-09-03 @ 23:24:05
URL: http://knockout.webblogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0