the end of the world- issues

Lovade Petra att börja blogga lite oftare. Så om jag skriver nu, så har jag ju bloggat åtminstone en gång varje dag sen jag startade bloggen. Smart va!?
Problemet är ju dock att jag inte vet vad jag ska skriva, blogga, prata om. Möjligtvis att jag har pluggat åtminstone några timmar idag fast med en och samma uppgift. Och att jag skulle kunna fortsätta för att jag inte är trött ännu. Kanske kan jag berätta att jag spenderade hela gårdagen till att se Mysteriet på Greveholm, o att jag idag har börjat kolla på Sunes sommar. Jag kan också säga att jag har gjort mina inbjudningskort till studenten som ska skickas iväg till på måndag (tror jag) och att jag har införskaffat mig en ny bok till bokhyllan som ska få stå där några år innan jag läser den. Boken jag köpte är "Che" (Björn Kumm) och om den kan ni läsa här.
Jag har alltid varit nufiken på Ernesto Guevara. Varför? Jo, för att hans ansikte har jag sett så oerhört många gånger utan att ha vetat vem han var. Jag vet fortfarande inte, inte mer än att han har haft med situationen på Kuba att göra. Och jag vet ingenting om situationen på Kuba heller och det gör mig så arg för det verkar vara så oerhört viktigt och jag förstår ingenting av det där. Och jag vill lära mig och förstå.. världen och människorna i den. Och då tycker jag att det är viktigt och läsningen är mitt sätt att ta reda på saker och ting. Nu ska jag bara ta mig igenom att läsa den. Dessutom, hur ska man kunna vara en bra journalist om man inte har någon aning om vad det som har skrivits och skrivs handlar om?
Vad kan jag mer berätta... Hm... Jo, kanske, att jag inte har kommit in på Biskops-Arnö vilket gör mig lite små sur. Sökte in på bildjournalistik där och jag försöker förstå vilken del det var som jag inte kom in på. Men jag antar att det är de tre bilderna jag själv är missnöjd med som jag faller på, och så kan de anse att jag är för ung. Det där med ålder är ju riktigt klurigt. De vill ta in folk från olika åldrar och då kanske de tog in någon som är lika gammal och har gjort mer än mig. Eller ja, jag vet inte. Men i alla fall så har det självklart funnits en Plan B vilken jag alltid har haft i tankarna. Att jag inte kom in innebär förstås inte att jag stannar kvar i Göteborg och inte väljer att flytta till Stockholm. Jag hoppas på att komma in på Stockholms Universitet där jag har sökt följande kurser:
- Medie- och kommunikationsvetenskap
- Journalistikvetenskap (typ samma som ovanstående)
- Islamologi (kvällskurs)
Att bara gå en kurs och inte ett helt program gör det ju möjligt för mig att söka in till Biskops-Arnö nästa år, vilket var min tanke. En kurs är såklart heltid men jag kanske bara är på SU två dagar i veckan och resten hemma. Då kan jag jobba vilket är jättebra för då kan jag också ta mig tid att frilansa lite och driva eget. Super! Så världen går ju inte under för det! Och under tiden ska jag arbeta upp min portfolio. Som sagt, jag går inte under utan det finns fördelar med allt!
Aja, sist men inte minst (tror jag, om jag inte kommer på annat att skriva om) så har jag haft ett sko-issue i flera månader nu. Jag känner nämligen till ett par jättesnygga skor som jag vill ha och velat ha dem sen första gången jag såg dem. Lite kärlek vid första ögonkastet kanske. De ser ut så här:
nackdelen med dessa underbara skor är att de kostar ett studiebidrag. Är de värda det? Behöver lite tips och råd nu. Jag älskar dem. Finns även i svart. Kommentera nu om vad ni tycker!
PS! jag saknar min gosse.
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0