Geir Guliksen

jag fatter inte blogg.se NU funkade det, när jag bara ville prova. Aja, man får väl inte klaga nu för då funkar det inte med nästa bild.
I alla fall, kollar igenom bilder från Göteborg Horse Show från i år. åh älskar verkligen att vara där. Det finns seriöst INGET roligare. Eller jo, kanske. Men det är så underbart. Jag kombinerar mina två största intressen; media och ridsport. Det här är Geir Gulliksen som är en norsk ryttare med hästen Storm. Geir Gulliksen var en av elva ryttare som ställde upp i six bar-klassen. Six bar är inte en seriös tävling, utan mest en klass för sig som man gör för skojs skull, lite för status för att visa upp hur duktig man är och hur bra hästar man har.
I six bar har man sex hinder i en serie (ni vet när hindren är uppradade efter varandra) där det första hindret oftast börjar på 110 cm, andra 120 osv osv. Det vill säga slutar det sista på 160. När alla ryttare har hoppat det här, så höjer man för dem som har hoppat felfritt. Man höjer antingen fem eller tio centimeter åt gången. Till slut låg det hösta hindret på 185. Det är högt! och en häst hoppar inte det om den inte har en oerhört bra och självsäker ryttare. Den som vann den här jättehöjden var självklart Michael Whitaker (mannen myten legenden).
Men jag ska säga att jag aldrig har varit så rädd i hela mitt liv, eller så nervös kan man kanske snarare säga.
Ibland var hästarna så starka att de var tvungna att stanna mitt framför mig. Inte så troligt att hästen hade gjort den, men tänk om den hade hoppat räcket. då hade jag kanske inte levt just nu. Haha
Den bilden jag försökte ladda upp förut vill fortfarande inte laddas upp. det gör mig ledsen.
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0