Trött på att dra i alla trådar.

Jag börjar tröttna på att alltid vara den som drar i alla trådar.
Den som för talan
den som tar initiativ till att försöka att ha möten
den som inte lämnar en idé utan alltid spånar och alltid delar med mig i iver.
den som alltid är villig att lägga tid på att slutföra något och uppnå något
den som ringer
den som smsar
den som frågar, undrar
den som "bossar" (jag vill inte)
den som överhuvudet hör av sig
den som söker och knyter kontakter
den som anstränger sig.
Många som har gått i gymnasiet med mig har mött en ganska dum sida av mig. Jag vet att jag har låtit nedvärderande för att någon inte har gjort sina uppgift, och att det finns tillfällen där man inte har varit bättre själv. Men jag är en så driven person och när jag gör ett grupparbete gör jag min del. Min drivkraft är min styrka och den gör att jag också vill mycket och därför gör mycket. När jag gör ett projekt med någon förväntar jag mig att vi jobbar fifty-fifty. Vi hjälps åt. Men det händer aldrig, det är bara dumma drömmar, förväntningar och förhoppningar. Jag får alltid ge 150 % och den andra noll. Det är i alla fall så det känns och det gör att jag är helt slutkörd. Så här är det i relationer och i projekt jag gör. Och jag orkar inte, varför måste folk vara så?
Det är med min drivkraft som jag fotar ridsport på elitnivå, som jag har varit på Melodifestivalen och även fotat Depeche Mode. Det är med min drivkraft som jag har lånat kläder från klädesbutiker, det är med min drivkraft jag har kontakter inom mediabranschen. Det får man inte gratis.
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0