Packar och donar.

Nu har jag äntligen börjat piggna till sedan lördagens fest. Jag blir verkligen knockad i flera dagar om jag festar, fotar konserter, horse shows... eller liknande. Det handlar om att kroppen utsätts för påfrestningar som den inte klarar av när jag har mått dåligt, som i våras. Så det spelar ingen roll om det är alkohol med i bilden eller inte, utan kan också handla om att bära tung kamerautrustning. Så jag borde börja träna snart...
Ikväll ska jag iväg på besök hos GFRK (Göteborgs Fältrittklubb) där jag red förut, i typ tre år. Mitt andra hem, min andra familj. Efter en viss tid blir man inte bara fäst vid människor och tränare, och ridskolans system, utan även djuren. Jag red Baloo två dagar i veckan i 1,5 år och han har verkligen varit som ett husdjur för mig. Så där som man gullar med sin hund man har haft sen den var en valp, gullar jag med Baloo. He's one of a kind. Jag tar med kameran till stallet så det kanske kommer upp bilder lite senare. Får se.
Innan jag tar mig till stallet ska jag börja packa lite här hemma. Packa ner livet i lådor återigen. Usch och fy och blä. Jag vill egentligen inte flytta till Stockholm nu. Jag vill inte. Jag ställde in mig på att läsa statsvetenskap med Petra och nu blir Tobbe antagligen kvar i Lund och ja, då blir man så klyven. Jag hatar att vara det. Men det här året är ändå på sätt och vis ett sysselsättningsår, tills jag kommer in på Biskops-Arnö. Så jag ska söka in på en elithästskötarutbildning i Tenhult (typ Jönköping) med. Så vi får se vart jag tar vägen. Fördelen är att jag fortfarande kan jobba med foto, eller snarare hästfoto och få mycket kontakter. Jag kan också jobba med hästar vilket jag alltid gjort och velat göra på ett professionellt sätt. Och jag kan utbilda hästar, samt att utbildningen ger mig ledarskap vilket är en jättebra merit i framtiden. Men nu får man kanske ta sig an och hitta lådor och packa.. Det kommer inte ta så lång tid dock, mitt rum är lätt!
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0