Storbloggarna tråkar ut mig.

Har suttit ett tag med ett längre blogginlägg men orkar inte göra det så komplicerat. Det handlar om att storbloggarna tråkar ut mig. Jag har skrivit förut att jag följer Blondinbellas blogg. Jag sökte till och med jobb som hennes assistent, och jag skulle inte ha något emot att göra det. Isabella Löwengrip verkar vara en väldigt bra person, dessutom driven och engagerad, viljestark och med mycket tro på sig själv. Självklart vill jag jobba med henne, hon är en jättebra förebild. Men jag går mindre och mindre in på hennes blogg, den känns numera tråkig. Det händer liksom ingenting utan det känns som om det är samma sak hela tiden. Jag tycker verkligen om Blondinbella, men det räcker liksom inte till till att läsa hennes blogg. Tyvärr har jag börjat gå in på Kissie istället. Jag tycker inte ens om henne men jag har börjat inse att det är underhållande med hennes blogg. Jag engagerar mig inte i det hon gör utan jag går bara in för att "ha koll", vilket jag tror femtio procent av hennes andra läsare också gör. Kissies blogg är som en skvallerblaska, och jag hatar skvallerblaskor - därav att jag aldrig tar åt mig av det hon skriver. Men det händer något i hennes blogg hela tiden.
Jag funderar över varför storbloggarna är så roliga att läsa. Till en viss del tycker jag om att läsa deras bloggar - det är roligt att se unga tjejer lyckas. Men jag börjar tycka det är tråkigt att läsa om deras dagar. Det är en annan sak att läsa Blondinbellas blogg eftersom hon kan skriva väldigt inspirerande, men hur roligt är det att läsa om Paow och Kissie som kan skriva en hel del skit och bara skriver om vad de shoppat? Jag vet inte, men varför är det så roligt? Det är inte heller direkt modebloggar om man vill ha just shoppingdelen.
Jag skulle hellre se att storbloggarna pratade politik och samhällsfrågor, engagerade ungdomar i frågor, gav dem självförtroende och liknande. För idag tror ungdomar att dem inte kan lyckas. Visst visar våra storbloggare hur man kan lyckas via sin blogg, men de visar också hur man gör det genom att få en stor blogg där man provocerar fram sitt kändisskap. I slutändan, även om jag numera hamnar mer på Kissies blogg än Blondinbellas, läser jag hellre fotobloggar. För i fotobloggarna stöter man på unga som gamla fotografer som följer sina drömmar. Dem är drivna och inspirerar andra unga till att göra samma saker som dem. Dessutom har dem oerhört fina bilder att fylla blogginläggen med.
Bloggtips
Emelie Ohlsson
Lina Flodins
Patrik Petersson
Nu ska jag se dokumentäraren The Seventies på SVT.
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0