Skansen och lite mer

Ni behöver inte säga det  - jag vet redan. Jag är usel på att blogga. I alla fall just nu. Och mina besökarsiffror sjunker och sjunker men ni måste förstå - det är sommar! Men imorgon blir det kanske uselt väder här i Stockholm, och eftersom Tobbe ska spendera tid med sin lillebror blir jag här hemma och jobbar lite. Så det blir nog mycket bloggande ändå! Igår kväll spenderade vi några timmar framför min favoritserie Dexter (säsong 1, eftersom jag håller på att lära Tobbe att tycka om Dexter!) och så sov vi på balkongen. Att sova på balkongen är det bästa jag har gjort en varm sommar som den här. Jag har så lätt att få sömnproblem på sommaren, vilket gör att min sömn också kan störas av vad jag sover på, vart jag sover, ljud, ljus, värme, kyla.. ALLT. Men av någon anledning somnar jag mycket bättre när det är kallt, för då gosar jag verkligen ner mig. Nu var det ju varmt men ändå svalt, verkligen lagom miljö att sova i! Vi sover bara på övermadrassen och inte en hel säng, vilket är väldigt skönt för ryggen med -tro det eller ej.
Idag har vi i alla fall varit på Skansen ett litet dag. Blir ganska sur när man går in där för det kostar 120:- att gå in, men sen om man vill kolla på de djur vi inte har här i Sverige, ja då ska man betala 90 kronor mer. Jättesjukt och dyrt. Jag älskar ormar och krokodiler och sådant, så jag vill jättegärna gå in i akvariet men jag hade inte råd den här gången. Surt...
Min älskling som ibland vägrade vara med på bild.
Lätt redigerad bild.


När vi väl hittade några björnar på nära avstånd låg dem och sov.
Men efter ett tag började en av dem klättra på den andra vilket
resulterade i att de två andra gjorde likadant.
På bilden ser vi tre relativt unga björnar dia från sin mor.


Annars har vi inte gjort mer än att underhållit en fyra(nästan fem)-åring en liten stund, kommit hem och vräkt i oss chips och dipp. Igår åt vi jättegod mat, som jag skulle bloggat om men det blev inte så... får göra det någon annan dag. Nu ska vi snart lägga oss på balkongen med lite Dexter!
Förresten, om någon såg Postkodskampen idag så bloggar Daniel från Halmstadlaget. Hans blogg hittar ni här.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Chris

ÅÅ, vi ska med till skansen. Den 27 närmare bestämt. Passar på att se allsången och ta en heldag när man ändå är uppe. Gardell ska tydligen uppträda då :)

2010-07-17 @ 15:17:26
URL: http://chrisviolayade.blogspot.com
Tyckt av: Malin

låter bra! följer dock inte med för tycker fortfarande det är dyrt, haha ;) åh jag älskar gardell! då ska jag se hemifrån! haha!

2010-07-17 @ 17:55:14
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0