Simma med krokodiler!

Jag har alltid älskat djur, och att jag gör det kanske märks med tanke på att jag har en hund och ett stort genuint hästintresse. Jag har ju också haft kaniner - och funderar på att skaffa en till. Men jag älskar inte bara sällskapsdjur utan jag fascineras av de flesta djur. Ormar till exempel, de fascinerar mig. Deras form, deras mönster, deras färger, deras skinn (jag skulle dock aldrig bära något gjort av ormskinn) och de är helt enkelt intressanta. Om jag skulle skaffa en själv vet jag dock inte.. Men det finns två djur som jag har ett ännu större intresse av. Hajar och krokodiler,  två av världens farligaste djur. Jag intresserar mig mycket för deras psyken men med särskilt krokodiler har jag bara kommit till att tycka om dem. Sen såg jag också alltid på Steve "crocodile hunter" Irwin när jag var liten, och såg över huvudet taget mycket på Discovery och Animal Planet, så det har bara fastnat.
I alla fall. Läste nyss på Aftonbladet att man kan simma med krokodiler i norra Australien. Usch, hemskt och fy säger vissa. jag säger: AWESOME! Jag lovar, jag skulle vara skiträdd när jag var där och jag skulle vara så uppmärksam som det bara går i fall en krokodil skulle få en knäpp. Vilket jag tror de får om turister åker ner dagligen och varje stannar 15 minuter... det är ju tyvärr inte hälsosamt för dem. Men jag hade verkligen gjort det. Om det inte var för dyrt.
källa: crocosauruscove.com (via aftonbladet)

Vilket är ert favoritdjur? (som inte är ett sällskapsdjur)
Hade ni simmat med krokodiler eller hajar om ni kunde?
Artikeln hittar ni här
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: || mannen som kan prata om hundar ||

Simma med krokodiler låter som en väldigt häftig grej! :)



Sv: Många hundar (och djur i allmänhet) far illa idag pga dåliga ägare, och oavsett hur man ska gå till väga för att komma till rätta med problemet är nog de flesta överens om att något måste ske.



De lagar som finns idag räcker tyvärr inte så långt, och bara i extrema fall förbjuds människor att ha djur.

2010-07-26 @ 16:47:12
URL: http://www.henrikolsson.eu

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0