om Gud

Har nyss vaknat, det är väldigt skönt att få sova ända tills 13. När jag inte kunde sova inatt tog jag mig en bit kladdkaka med glass och satte mig och läste Om Gud (Jonas Gardell). Jag har egentligen fyra böcker som jag håller på att läsa - Vems islam, Fångad av hakkorset, Che - och Om Gud. Ni kanske förstår vad jag är intressere av för tillfället.
Att jag är ateist hindrar mig inte från att läsa Om Gud. Snarare tvärtom. Jag tycker det är jättespännande att läsa om fenomenet Gud och dessutom hur Jonas Gardell tolkar bibeln och Gud. Visste ni att Gud var väldigt ond i början av bibeln? Han utplånade en hel stad för att -om det nu var Isak- inte frågade om han skulle skona staden om det så fanns fem goda människor där. Och Jakob vägrade ta Gud till sig, han ville inte kalla honom sin Gud och när Gud gav honom namnet Is-rael (ja ni förstår ju att det är Israel) så kallade han sig fortfarande Jakob.
Även om jag inte tror på Gud finner jag fenomenet Gud och religion intressant.
Idag ska jag skriva mig en artikel, för att kunna ha som underlag till frilansjobb, samt skriva cv:n och skriva ut. Och så får jag kanske hjälpa till här hemma också.. Hade egentligen tänkt åka in till Pride och fotografera men det får nog vänta tills imorgon...
Svarar på alla kommentarer senare idag
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag är själv ateist idag, men för ett antal år sedan var jag en hängiven kristen. Man förvånas över hur saker och ting kan förändras.



Sv: Ja, det finns verkligen folk som inte ska ha hund :(

2010-07-27 @ 17:38:46
URL: http://www.henrikolsson.eu
Tyckt av: Tove

Fångad av hakkorset är riktigt bra har jag iaf för mig att jag tyckte :)



Hehe, jag e nöjd om du säger att jag skriver bra :) Då är det en bra sak.

Arbetsskadad, hur menar du?



Ska bli jättekul, hoppas jag i alla fall.

Om du så gärna vill så tycker jag du ska göra det.



Vet inte, föredrar framkallade men misstänker jag tjänar på att få dem digitalt å sen framkalla dem i så fall :P

2010-07-27 @ 19:40:38
URL: http://www,themptander.se

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0