Jag vill ha en unik blogg.

Igår publicerade jag en hel del ridsportsbilder och bloggens besöksstatistik sjönk. Jag undrar om det har ett samband, med tanke på att man inte kan veta vad jag har skrivit om förrän man kommer in på bloggen.. Hm.. Tänkte i alla fall att folk kanske inte vill läsa min blogg om jag skriver om ridsport, haha. Ironiskt nog är ju ridsporten den näst största sporten i Sverige (fast jag tror faktiskt den är den största, beroende på hur man räknar) men ändå vill folk inte se den någonstans. Eller, minoriteten som inte håller på med ridsport låter sig dominera oss intresserade och vårt intresse och därför skriver sällan folk om deras hästintresse. Av någon anledning skäms folk för att ha ett intresse för hästar och det är bara hemskt att man ska behöva göra det -fotbollsspelare blir ju sällan mobbade för deras sport.
I alla fall. Jag har tänkt lite och jag tycker de flesta bloggar är likadana. Det spelar nästan ingen roll vad bloggen handlar om utan de flesta bloggare skriver om "dagens outfit", och alla skriver om vad de har gjort osv och blabla. Och fotobloggarna lägger såklart upp bilder. Jag tycker i och för sig om fotobloggar, men min blogg är ganska bred. Ibland skriver jag om sådant som berör samhället, ibland om mitt eget liv, ibland om foto och ibland vill jag faktiskt skriva om mitt hästintresse. Jag tänker inte ta bort den delen fastän jag har kompisar som avskyr när jag kommer in på diskussioner om hästar. Det är mitt intresse och det har jag haft sen jag var fyra år. Det är en av mina största passioner och något som jag är riktigt bra på. Att inte skriva om det är ju som att ta bort en del från sig själv.
Jag tycker alla bloggare ska tänka så. Det är extremt tråkigt att läsa flera bloggar men känna att man läser samma.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Yennipher

Jag håller med, de flesta bloggar känns som kopior av varandra! Jag tycker inte att du ska sluta skriva om ditt intresse bara för att andra inte tycker om det, i sånna fall är det väl inte värre än att de bara scrollar till nästa inlägg? :)



Jättefin blogg, jag gillar dina fotografier! :)

2010-07-24 @ 18:30:49
URL: http://yennipher.blogg.se/
Tyckt av: Tove

Vill du läsa hästinlägg finns de på min blogg med ojämna mellanrum :) senast från i måndags.

Och din blogg är intressant. Jag lovar att läsa om ridsporten :) det är bara bra med variation i inläggen.

2010-07-24 @ 23:27:12
URL: http://www,themptander.se

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0