Fotobloggar (mina favoriter)

Även om jag inte konstant läser fotobloggar så har jag absolut mina favoriter.

Emelie Ohlsson -Emelieohlsson.blogg.se
En av de största fotobloggarna som folk känner till och är en av de första jag började läsa. Emelie är oerhört duktig och det är inte bara roligt att läsa hennes blogg utan jättekul att se hennes bilder. Jag tycker att ibland hittar man vissa fotobloggar där vissa bilder är jättebra men så läggs det upp mindre bra bilder och då förstörs nästan intrycket av bloggen - då tappar jag intresset lite. Emelie lägger alltid upp fina bilder. Emelie fotade också min student och det var roligt att ha med henne runt omkring!
Jesper Frisk -Jesperfrisk.se
Alla som är inlästa på Rockfoto vet mycket väl vem Jesper Frisk är, och för er som inte vet det: Jesper Frisk är ansvarig (och självklart fotograf) för Rockfoto. Jag tror att han med åren har fått högre och högre "status" (ansvarsområde) inom Rockfoto och det har varit kul att se. Han är också frilansande fotograf och i hans blogg följer man med på hans äventyr. Många tycker allt som oftast att bildjournalistiken i tidningarna är tråkig, men kollar man noga och följer fotograferna inser man hur duktiga dem är. Jesper tog i våras examen från den utbildning jag vill gå, den jag åter ska söka till nästa år!
Lina Flodins -linafoto.blogg.se
Jag har nämnt Lina förut men hon är nog en av de yngsta bloggerskorna som driver en blogg som jag verkligen tycker om att följa. Det känns som om hon lägger mycket tid på sina inlägg och det uppskattas oerhört mycket. Hon är  verkligen duktig och det är kul att följa unga talanger.
Joel Marklund -aldrigstilla.blogspot.com
Jag följer inte Joels blogg konstant. Jag följde den ett litet tag och numera kollar jag bara in på den lite då och då - och jag ska säga att jag blir alltid lika imponerad.
Jag fick egentligen aldrig höra talas om Joel utan jag såg hans annons på fotosidan och bestämde mig för att köpa hans canon 70-200/2.8 IS USM. Vid köpet träffades vi självklart och blev sittandes i någon timma han, jag och mamma och pratade jättelänge om foto och upplevelser som kommit med intresset. Han är jättetrevlig och jag bestämde mig för att googla honom och se om han hade en hemsida. Det hade han inte -däremot en blogg.
Joel jobbar för Bildbyrån och han är riktigt grym, särskilt på sport.
Emma Svensson -http://www.radarzine.com/blogg/emma/
Jag har mycket att tacka Emma Svensson för. Hon föreläste på min skola när jag gick i ettan och fick mig och Dayna att starta Musicstream. På så vis fick vi möjligheter till intervjuer och på så vis fick jag också ackreditering till Håkan Hellström - min första konsertfotografering. Under Emmas föreläsning insåg jag att jag kunde hålla på med media och musik, med foto och musik. Jag kunde liksom hålla på med en av mina passioner samtidigt som jag gjorde något annat (så som jag även gör när jag fotograferar ridsport). Därefter har jag fotograferat ganska många artister och tagit mig framåt.
Jag läser inte Emmas blogg konstant men det är roligt att kolla in och se hur det går för henne. Hon är ung och har kommit så oerhört långt (hon fick nyligen en bild publicerad i italienska Vogue) och det beror på ett naturligt driv hon har. Jag tycker om att läsa hur det går för sådana människor för de är extremt bra förebilder.
Emma har bara gymnasieutbildning och startade några år efter studenten Rockfoto. Rockfoto är idag Sveriges ledande musikbildbyrå (eller vad man nu kan kalla den). Hon är även chefredaktör på Radar Magazine och Okej, och har en hel del andra projekt på gång. Riktigt kul att läsa!
Vilka är era favorit(foto)bloggar?
Driver du en själv?
Länka!
bloglovin
Shout it!

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0