Nattankar

Just nu ligger jag i sängen. Jag har städat lite, sett Morden i Midsomer, Big Bang Theory och CSI.  Och nu är det tänkt att jag ska sova. Innan jag somnar brukar jag ha miljontals konstiga tankar i huvudet.

#1. Ibland borde sossar inte få ha vänner.
(det här är ett skämt)

#2: Angående den här artikeln - människor är dumma i huvudet. Jag förstår inte hur man kan skada djur. Alls. Visst är inte jag en hederlig vegeterian men jag förstår inte hur man som människa rakt av själv kan stå för att skada ett djur. Att sparka mot en oskyldig varelse. Jag vill börja gråta

#3. Jag älskade Ung och bortskämd. Verkligen älskade det och hejade på Daniel redan från start. Jag läste nyss den här artikeln. Som sagt jag älskade programmet men något gick verkligen fel. Jag tycker verkligen inte att Paulina skulle ha varit kvar så länge i programmet som hon var (ärligt förstod jag inte alls varför hon var kvar), men föräldrarnas alla olika pakter märktes så väl i programmet. Det är dessutom pinsamt att SVT har ett ganska subjektivt material - för var det verkligen så att ingen tjej gjorde något och att killarna verkligen gjorde allt? Eller valde dem att vinkla programmet? Vem klippte programmet? Hur mycket material uteblev - vad fick inte vara med?
Det känns som om hela programmet har varit orättvist. Jag tycker att Daniel skulle vinna utifrån det jag såg - men självklart tycker jag det utifrån det jag har sett, men har jag sett allt?

#4. Varför måste alla se reklam som något dåligt? Jag är säker på att världsekonomin hade krashat utan den. Därför behöver kommersialiseringen inte vara så dålig. Jag hatar att läsa marxistiska teoretiker.

#5. Varför har jag inte tänkt på att jag kan köpa Adobe photoshop cs5 på avbetalning tidigare?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Karin

Hahaha nä han blir inte ALLS lika pigg på banan när det är dressyr. Åtminstone inte hemma i ridhuset. Han höll ju på att bralla av Cecilia på tippen en gång när hon startade med honom där :)

Tyvärr är det ju marknadsundersökningar och inte marknadsföring jag jobbar med, även om dom ibland ligger väldigt nära varandra. Ofta är det ju reklambyråer - i samarbete med företag - som är våra kunder så vi utvärderar deras idéer och koncept. De gillar inte alltid oss med andra ord eftersom vi låter vanligt folk utvärderar dem och vanligt folk tycker inte alltid som reklamfolk :) Men jag tror att om du har en bra marknadsföringsidé så är det bästa att vända sig till market/marknads-avdelningen på det företag som du har en idé kring. Om inte det finns kan det ibland ligga på informationsavdelningar, VD-sekreterare etc att ha den rollen... Eller, om det inte är en specifik grej så kan du ju vända dig till en reklambyrå. Men jag vete katten om jag hade vågat. Jag tror det är stor risk att dom bara lyssnar, säger nej tack och sen snor idén...

2010-12-23 @ 19:37:26
URL: http://tonsa.blogspot.com

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0