Visionboard

Jag har gjort en visionboard, vad jag vill göra men också löften till mig själv.


Jag vill göra karriär. Som fotograf, och kanske journalist, som företagare och som bloggare. Jag vill sopa vägen framför mig genom att bland annat fixa körkort och skaffa bil, men också genom att skapa nya kontakter och få fler jobb. Jag vill öppna dörrarna själv och få frilansjobb för tidningarna. Självklart vill jag klara av mina studier till 100 % men jag vill även satsa 110 % på en bra insats på The studio så att jag säkert får jobbet där.
Genom mina studier vill jag bli smartare, kanske en logiker, nej men framför allt en vetare. Jag ska kunna journalistiken utan och innan. All kunskap gör en lite klokare.

Det finns saker jag vill göra för mig själv, för min själ. Som att dra ner på mitt sockerintag, börja äta mer på fasta tider. Jag vill ha körkortet, bilen och ett eget boende. Jag vet att jag skulle må bra av det. Självklart behövs det pengar, därav att karriären har stor betydelse för mig. Jag ska göra saker för mig själv, göra det jag vill och ingen annan.

Man ska inte glömma bort att leva. Man ska inte sluta ha roligt i livet. Att ha roligt är det viktigaste som finns. Jag ska inte glömma bort att jag har vänner, jag ska inte glömma bort att dem finns fastän det är på andra sidan Sverige. Jag ska inte glömma bort att jag kan ha roligt med dem, och jag ska inte glömma bort att musiken altid finns vid min sida. En konsertupplevelse kan vara det bästa som händer en. Och jag är väldigt peppad inför Sum 41 i höst.

Glöm inte bort att älska. Jag ska fortsätta göra allt för att ha kvar mitt förhållande på topp, och jag ska göra allt för att det funkar mellan oss fastän jag har skola och jobb. Jag ska aldrig glömma vilka vi är. Vi ska resa. Jag ska resa, om det så är helt själv. Till Berlin, för att se den lilla delen som är kvar av muren, och till Paris.

Jag ska inte glömma bort att njuta av livets goda stunder. Som när solen värmer ens rygg en sensommardag, eller när solen går ner för dagen, eller när något positivt händer -mig eller någon annan.

I ur och skur ska jag våga, möta mina hinder och satsa högre. Det är viktigt att trots alla motvindar, trots alla nej, ja:n, måsten, ta sig kraft och satsa på det man vill göra i livet.

Jag ska inte glömma mitt liv med hästar. De är min passion. Det är de varelser jag alltid har levt för.

Mina förebilder i min visionboard är Isabella Löwengrip "Blondinbella" och Janne Josefsson. Men jag har fler. Som Emma Svensson (som grundade Rockfoto). Av dem här vill jag olika saker. Isabella Löwengrip är ung, har gjort så mycket i livet och har så mycket klokt att säga och ta till sig av -och hon är en super-entreprenör! Att använda sin blogg till sin fördel är absolut något jag vill göra, men framför allt symboliserar hon tron på sig själv.
Janne Josefsson är en helsikes bra journalist. Jag gillar hans kritiska reportage som ställer folk mot väggen och det stämmer överrens med mig. Jag är ärlig, och jag vill vara en lika ärlig journalist och därför bli jättebra på att gräva djupt.
Emma Svensson är en förebild för att hon lyckades ta sig från 0 till 100. Hon driver en av Sveriges största bildbyråer uppbyggt på ett koncept som hon från början startade för sig själv, vilket är grymt. Och hon har fått stor respekt i branschen, och den förtjänar hon. Jag vill också bygga upp något stort och omtyckt! Och få lika mycket frilansjobb som hon.




Många kanske anser att min visionboard mest är full av drömmar. Det är den också, men jag tror inte jag kan misslyckas så mycket. Man måst tro på sig själv och när man sedan går igenom resultatet om några månader -eller ett år- kanske det inte gick exakt som man ville. Men kanske man flyttade hemifrån, fixade körkort och bil och har ett jobb. Då ser jag det som att man ändå har lyckats. Min visionboard innehåller allt det jag vill göra och vad som är viktigt för mig. Ingenting kan gå fel så länge jag kommer ihåg att göra allt jag tycker är roligt och inte glömmer bort att leva. Dessutom ska man inte döma sig själv för hårt. Man måste få misslyckas för att lyckas.
Jag tror på min visionboard - gör du?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: grym blogg btw

Good dude! bara undra en grej, var det inte svårt att fixa lägenhet i stocckholm? vart bor du ungefär och hur mkt betala du varje månad?

2010-09-01 @ 00:07:16
Tyckt av: New York

sv: haha tack :)

jag bor i en etta med min mamma för tillfället, söker själv ett helt eget boende. jag bor i Solna, 10 min med t-bana från sthlm. vi hyr vår lägenhet i andra hand, och fick tag på det via en vän. så det var inte jättesvårt för oss och jag tror det är ganska lätt att hitta i andra hand egentligen -om man letar. men jag söker som sagt själv just nu och kan vara lite svårt att svara på juste den frågan :p

2010-09-01 @ 00:51:00
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
Tyckt av: Filippaa

Jag vill också bli en framgångsrik kvinna och ha en karriär! Men då måste man verkligen slita för det

2010-09-01 @ 19:51:17
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0