Valpejl

Idag provade jag valpejl som gav mig ett ganska intressant resultat. För det första tycker jag det är lite krångligt hur de staplar upp procenten, för det blir ju inte totalt 100 % heller. Aja, uppenbarligen kom högern först för mig. Tycker det var konstigt att jag tillhörde V mer än S, vilket säkert inte stämmer i verkliga livet. Blev också besviken över den höga procentsiffran jag hade på SD men jag har inte främlingsfientliga åsikter. Så förhoppningsvis var det alla annan politik dem har. Jag stödjer inte PP som parti, därav är jag inte förvånad över att dem låg längst ner.

Har du provat valpejl? Stämmer resultatet in på din politiska uppfattning?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: sofia

gött!:) jag ska strax sova:)

2010-08-31 @ 21:45:24
URL: http://sofiajahnkes.blogg.se/
Tyckt av: Karin

Alltså det du får reda på är till hur många procent din åsikt stämmer med respektive partis åsikt. Max är alltså 100% på varje parti. Så du hade teoretiskt kunnat få 100% på flera partier om dessa partier hade tyckt identiskt lika som dig och dessutom själva hade haft identiskt lika åsikter :) säger hon som jobbar med marknadsundersökningar och sånt hela dagarna...

2010-08-31 @ 21:57:22
URL: http://tonsa.blogspot.com
Tyckt av: luffi

jag vet inte!! men verkar så, eller ja vi får hoppas på det!! lycka till!! vart ligger det!? kram

2010-08-31 @ 23:22:41
URL: http://www.luffi.se
Tyckt av: Lovisa

Jag gjorde den för ett tag sedan och SD hamnar alltid väldigt högt upp hos mig vilket jag tycker är konstigt.. Gjorde en liknande på svd.se och då kom SD tvåa(!!) med runt 50% vilket är lite konstigt. Litar inte allt för mkt på internet-formulär utan läser gärna broschyerna de delar ut och skapar mig en egen åsikt, men det är en bra vägledning hur som haver!

2010-09-01 @ 17:36:08
Tyckt av: Karina

Jag gjorde den där också och SD kom högt upp och PP kom sist, typ tvärtemot vad jag tycker. FI kom också högt, ett parti som jag inte tycker om. :P De flesta har fått lågt på PP, känns som att man inte kan få högt på dem. :S

2010-09-03 @ 20:06:04
URL: http://datorflickan.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0