Månen är inte vår.

På TV4nyheterna tog dem upp att man snart kommer kunna turista på månen och som jag  tidigare har hört vill man spränga på månen så att man kommer kunna bo där. Det verkar som om människan alltid har drömt om  att åka till rymden, och det känns som om rymden är vår nya nyfikenhet istället för nyfikenheten på att finna en mening med livet eller sökan på någon Gud. Självklart är jag med nyfiken på jorden, o jag hade gärna åkt runt där om jag kunde. Jag tror på annat liv i rymden. Men jag tror inte det är rätt att bosätta sig på månen.
Om det finns annat liv i rymden innerbär det ju att vi inte är ensamma, och då kan vi ju knappast ha ensamrätt på saker och ting. Bara för att vi ser månen (en av alla månar) betyder det ju inte att det är vår. Jag tycker därför att man borde undersöka ännu mer om det finns liv i rymden (som man tror finns) innan man gör något drastiskt. Annars har vi ännu en konflikt. En universiell konflikt. Är inte det onödigt? Har inte vi fått nog av konflikter? Dessutom; skadar det inte rymnden om vi spränger där (för våra bostäder)?
Det känns bara dumt och onödigt.


Vad tycker du? Ska vi bry oss eller är månen "vår"?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: stylecaaat!

sv, well.. skaffa jobb. plugga. bo där :) asså leva där ;D

2010-08-02 @ 11:31:53
URL: http://stylecat.webblogg.se/
Tyckt av: N

SV: Okej, men dte borde nog inte vara så svårt att hitta en sån häst :) Det dröser av hästar unga som gamla i området där min häst står :)

2010-08-02 @ 12:02:30
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Tyckt av: Jenny-Caylin Nensén

Jag tycker verkligen inte att vi kan anse att månen är vår! Och spränga på den för att få bo där? Aldrig i livet! Vi har våran jord och det tycker jag borde räcka, men visst att man man få åka upp i rymden och titta sig omkring och så, det hade varit coolt...


Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0