sömnlös

Usch jag kan inte sova, och jag är nog sjuk. Vaknade vid fyra av halsont (som jag har haft sen igår) men också smärtan jag har i nacken. Eftersom Aftonbladet säger att man blir sömnig av dusch (jag blir dock piggare) så gick jag in i duschen. Jag har även tagit panodil... men om det fortsätter så här kommer jag inte gå upp om några timmar för söndagstävlingarna. Det är för jobbigt att stå ute i regn (man får ont i musklerna som blir svinkalla) och dessutom släpa runt på tung kamerautrustning.. Så jag får väl helt enkelt vara hemma. Och fixa här för det vill min mamma väldigt gärna vad jag vet..
Apropå ingenting så har Fidel Castro börjat synas i media igen, efter två års tystnad. Läste den här artikeln och det glädjer mig att han ber Barack Obama att inte gå in i (ett stort kärnvapen-) krig med Iran eller Nordkorea. Ändå var Barack Obama en av de mest fredliga i presidentvalet, så jag hoppas han låter bli. För det första; ända sedan den iranska revolutionen där USA gjorde mycket fula saker mot Iran har  Iran utvecklat en dålig bild av väst och västerländsk kultur. Att påbörja ännu ett krig skulle göra att det uppstår ännu mer konflikter och jag tror att det skulle skapa stor skada -jag tror att fler österländska länder hade stött Iran.. och om Storbritannien och andra länder skulle hjälpa USA skulle vi riskera ett världskrig. Dessutom pratar man mycket om att det kan komma att utvecklas ett krig mellan kristna och muslimer. Jag är så trött på hatet mot muslimer, samt alla konflikter så det måste räcka. Och förresten så vet jag inte  tillräckligt mycket om Nordkorea för att få USA att hålla sig borta därifrån men -som förresten är det "för det andra"- är jag allmänt trött på alla konflikter o det måste ta ett slut. Det kommer inte göra det under min livstid, och frågan är om det kommer göra det, men jag hoppas att jag får vara med om att man låter bli.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: [Foto & Vardag]

Ett tips för halsen, vidrigt men sant är varmt vatten och salt.. det sa ialla fall doktorerna till mig då jag hade sånna halsproblem.. har dock opererat bort mandlarna nu så mina bekymmer finns ej längre

2010-08-08 @ 10:46:25
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Tyckt av: Lovisa

Usch då hoppas du kryar på dig! De har ju flyttat allt till k1 banan så det är inte jättekul att fota, kan dock ta en bild på pressrummet åt dig haha!

2010-08-08 @ 12:24:52
URL: http://Www.equusphoto.se
Tyckt av: Malin

sv till Lovisa: ja, jag hoppas det blir bättre för har besök i två veckor :( och självklart känner jag ändå inte för att vara sjuk över huvudet taget.. ja, jag hörde det! haha, men gör det! :)

2010-08-08 @ 13:37:58
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0