plugg!

I fredags var jag ju på upprop på JMK (journalistik och Mediekommunikation) -en institution som är en del av Stockholms Universitet såklart. Jag hade reservplatser men kom inte in, och jag skulle kunna slå knytnävarna i väggarna för det. Jag älskar media och journalistik, så jag är inte alls glad över att jag inte kom in. Snarare besviken. Fast inte ens på mig själv utan jag tror att det har blivit fel i systemet. Jag tror det, för jag var reserv 12 eller något på ena kursen. Att jag inte kom in är därför ganska så ofattbart. Men aja, visst löser sig allting!
Sedan tidigare är jag antagen till islamologi. Dock är den på halvtid och jag har därför sett fram emot att läsa en heltidskurs -det innebär nämligen fullt studielån för min del vilket jag behöver. Jag gjorde en sen anmälan till Statsvetenskap I och ja, samma kurs men på engelska. Registrering skulle sedan ske via mejl -men jag fick aldrig något svar på om jag kom in. Så nu i morse har jag fått ringa flera samtal till Universitet för att hitta rätt. Och till slut kom jag fram och vet vad jag har kommit in på.
Detta innerbär att jag ska prova på islamologin och Political Sciende i veckan -för att se vad jag tycker.
Men störst sannolikhet är att jag hoppar av islamologin och läser satsvetenskapen istället.
Jag tycker ämnena verkar jätteroliga.
Vad pluggar ni i höst?
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Elin

är kursen på engelska? hårt

2010-08-30 @ 09:49:17
URL: http://elinenenensblogg.blogg.se/
Tyckt av: z a n n y h ♥ Jag är inte elak, bara ärlig!

sv: Jo det är verkligen inte lätt de där :/ har förlorat många på dom senaste 4 åren så.. :/



2010-08-30 @ 14:02:19
URL: http://zannyh.blogg.se/
Tyckt av: MALINHE

SVAR. tuusen tack! :)

2010-08-30 @ 16:37:07
URL: http://malinhee.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0