Journalistikvetenskap!

Som ni ser har det blivit ändrande planer över dagen.
Precis fem minuter innan jag skulle gå in i salen för introduktionen till Political Science 1
ringde telefonen. Ett 08-nummer var det på displayen så jag insåg att det måste vara viktigt.
Vem var det som ringde?
Jo, studievägledaren på JMK som sa att han hade en plats åt mig i journalistikvetenskapen.
Inse att det här var fem minuter innan jag skulle lägga ner min ljudlösa mobil i väskan i hörsalen
och därför inte ens ha hört att det hade ringt! Fatta vilken tur jag hade. Självklart sa jag att
jag fortfarande var intresserad, och jag skyndade mig hem för inte skulle jag sitta på en
lektion om jag kunde få plugga något annat inte!



När jag inte kom in på JMK förra veckan var jag besviken. För jag har läst media under
gymnasiet, jag jobbar med media och jag är jätteintresserad av det.
Jag vill hellre läsa något med det än exempelvis islamologi (som jag har kommit in på) där
det antagligen är en hel del religionslärare och andra typer som jag egentligen inte passar med.
På uppropen på JMK såg jag att de flesta där antagligen var som jag. Det kändes skönt för jag vill
träffa fler här i Stockholm.



När jag istället i morse fick reda på att jag kunde läsa statsvetenskap på engelska var
det självklart helt okej. Det är något jag har sökt och ämnena är lockande.
Jag tycker politik är kul, jag tycker att analysera och kritisera är roligt och kursen skulle
ge mig en hel del kött på benen. Så jag ändrade inställningen om att det var ett misslyckande
att jag inte kom in på JMK, till att jag faktiskt skulle trivas med ämnen som Gender Equality Policy,
Liberty, war, Multiculturalism etc. Så nu när jag kom in på JMK ändå måste jag ändra
inställning igen. Och jag känner att det sker. Även om jag inte är peppad till att vara
där 9-4 imorgon. Men det ska bli jätteroligt!
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: Amanda - Annasdotter

haha, thats me ;)

asgrymt, hhaaha :D

2010-08-30 @ 17:31:05
URL: http://annasdotter.blogg.se/
Tyckt av: Victoria Eklund

Sv, hehe! :)



nä eller jag köpte ett par uggs från Ellos.se förra vintern och den kvalitén är inget att skrita om direkt, haha. Men sen köpte jag ett par från euro sko och dom håller än idag och är tusen gånger bekvämare! :)

2010-08-30 @ 17:36:51
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/
Tyckt av: mikkaelo

Super fin header!

2010-08-30 @ 18:10:06
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Tyckt av: Victoria Eklund

Sv, ja precis! fast mina från euro sko kostade i och för sig bara hundra kronor mera än de andra, hehe :D

2010-08-30 @ 18:42:04
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0