I stockholm finns det tid.

Det är helt otroligt hur mycket man kan hinna med i Stockholm på några få timmar egentligen. Jag minns knappt vad nu. Men i alla fall -morgonen började bra hemma men dåligt så fort jag kom ner i tunnelbanan. Tåget var lite sent och sen fick vi ändå utrymma i Västra Skogen för att det var något fel på tåget, vilket självklart gjorde att jag blev sen i min tidsplanering. När tåget från Akalla mot stan äntligen kom kunde jag enkelt ta mig till JMK men jag fick skynda mig ganska mycket. Och väl framme på JMK hade jag en ganska värdelös genomgång om användningen av datorerna. Men under genomgången fick jag reda på att jag behövde ett universitetskonto och ett universitetskort (och frågade mig själv varför jag aldrig hade hört talas om det förut?). Så efter genomgången stack jag mot Universitetet, för att ta mig till Helpdesken. Där fick jag stå och vänta med ungefär 70-80 personer före mig i kön, och under tiden hann jag fika och knapra på godis. När det äntligen var min tur tog det inte ens minut för mig att få mitt konto och kort. Sen var jag tvungen att springa till studentcentrum, bara för att få ett intyg till SL om att jag är student.
Därefter stack jag hem. Klockan var knappt elva då. Men när jag väl kom hem, satte mig och laddade ner mitt schema till iCal -och det var tur att jag gjorde det- insåg jag att jag skulle ha en föreläsning om 50 minuter. Shit! var min tanke, så det var bara att springa till t-banan.

Föreläsningen var om vad Journalistikvetenskap är, och vår föreläsare var norsk. Den varade bara en timma, men det var en obligatorisk föreläsning så jag var tvungen. Men jag var hemma innan halv tre tror jag. Det är ju jättegrymt att kunna hinna med så mycket! Hade jag behövt springa fram och tillbaka så mycket i Göteborg hade jag varit helt slut!


Men mitt kort fick jag i alla fall.
bloglovin
Shout it!
Tyckt av: sofia

hej, gör du för något då?:)

2010-08-31 @ 20:12:17
URL: http://sofiajahnkes.blogg.se/
Tyckt av: Amanda - Annasdotter

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! jag vill verkliigen! dom är så underbart söta och snälla, och så är dom ju allergi vänliga och det är toppen för min bror är allergisk ;)

Men mamma vill ha hund, min bror med ;) och nu är det bara pappa jag ska övertala! haha, han säger att han kan tänka sig att skaffa hund om vi klarar av de :D hihi

2010-08-31 @ 20:36:36
URL: http://annasdotter.blogg.se/

Shout it!

Namn:
Kom ihåg

E-post:

URL/Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0